De ce sunt grași bărbații români

De ce sunt grași bărbații români

Nu numai bărbații români, bineînțeles. Dar esticii, în general. Iar bărbații români își poartă burțile cu mândrie. Le scot în față, defilează mândri cu ele.

Primul lucru care m-a frapat în Italia – Franța este că bărbații nu au burți (la orice etate). Iar italienii mănâncă multăă pizza și multeee pastee.

Să revenim: de ce au bărbații români burți?

E simplu, burta ilustrează un sindrom important: nu trăim ziua de azi. Trăim ziua de mâine: mâine o să mănânc sănătos, mâine o să încep să slăbesc, mâine. În general, ziua bună e mâine. Azi ne chinuim, muncim, mâncăm ca niște purcei, pentru că va veni de ziua de mâine când va fi bine. Și ceva se va schimba.

Nu trăim clipa. În concedii suntem copleșiți de griji, ne gândim la ce va să vie, la serviciu muncim, tragem, ne sacrificăm, ca să ne fie bine la un moment dat. Când? Nu azi.

Am ieșit din comunism care a fost ieri, azi suntem în tranziție spre o societate mai bună. Ne va fi bine? Mâine. Nu azi. Avem de așteptat, de tras, de muncit și de suferit. Mâine vom scăpa și de burți. Până atunci cumpărăm ce e mai ieftin și prost, ca să supraviețuim până mâine, ne lăsăm copleșiți de griji, ne ocupăm de problemele grave și importante din fiecare zi, iar la sfârșit ne vom ocupa și de noi. Vom scăpa de burtă, vom mânca sănătos, vom merge la sală, ne vom face concediile visate. Dar nu azi, mâine.

Iar mâine murim de atac cerebral. Până atunci ne plimbăm burțile cu mândrie. Care sunt niște bombe cu ceas.

Notă: articol scris după o zi petrecută în cartierul Crângași, în România profundă.

Poți să trăiești clipa? Nu poți, pentru că România te fură în fiecare zi și te dă cu capul de pereți. Sau poți?

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca