Nu te teme

Nu te teme

E atât de simplu.

Uită-te puțin la tine. Treci prin ceva dificil. Orice ar fi. Și te sperii. Și începi să te gândești că s-ar putea întâmpla mai rău. Deci te sperii și mai rău. Apoi începi să trăiești starea respectivă cu toată convingerea.

Ce se va întâmpla? Nimic bun.

Acum citește aceste cuvinte: nu te teme. Orice s-ar întâmpla, nu te teme. Zâmbește. Ai încercat? Încearcă.

Vei vedea ce se întâmplă. Ține minte acest text și încearcă ce ți-am scris.

Frica este cea mai eficientă emoție în rețelele sociale, de exemplu. De ce este eficientă ? Pentru că are efect asupra ta. Recitește cuvântul ‘’eficientă’’. Este eficientă =  are efect asupra ta. Dar dacă n-ar mai avea efect? Dacă diverși ar încerca să semene frica în tine, dar nu ar avea efect? Ce s-ar întâmpla? Nu ar mai fi eficientă, deci nu ar mai fi folosită, ca o armă veche și uzată. Scoate din uz frica. Zâmbește. Nu te teme. Nu va mai avea efect asupra ta. Și va pleca.

 

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca