Bio:

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC;

Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București;

Profesor-cercetător la Universitatea din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 ICCD);

Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+;

Cercetător-științific principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon;

Coordonator al Grupului pentru Acțiune Etică Online (GAEO) din cadrul Centrului de Acțiune, Resurse, Formare pentru Integritate Academică al Universității din București,

Expert la Center for Civic Participation and Democracy

Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015);

Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015;

Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication;

Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro);
Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca

 

Studii

 

Doctor în Științele Comunicării, Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării,

Absolvent Departamentul pentru pregătirea personalului didactic, Facultatea de Psihologie şi Asistenţă Socială, Universitatea din Bucureşti

Absolvent cursuri Formator acreditate ANC

Master în Științele Comunicării, Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din Bucureşti

Licențiat în Jurnalism, Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din Bucureşti

 

Activitate profesională didactică

Lector universitar doctor, Facultatea de Jurnalism și Stiințele Comunicării, Universitatea din București

Profesor – cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licenta, Master 1 INFOCOM, Master 2 EMIC, Master 2 DISTIC, Master 2 ICCD (Media Digitala)

La finalul cursului de Promovare a Culturii in Retelele Sociale, impreuna cu studentii mei de la anul II Master EMIC (Comunicare Culturală), Universitatea Sophia Antipolis, Nisa
La finalul cursului de la anul II Master ICCD (Media Digitală), Universitatea din Nisa

Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, titular al cursului Communication et Ergonomie des Reseaux Sociaux, Master 1 ’’Services et Produits Multimedia’’, Master clasa A+

Cercetător Științific Principal la Laboratorul Internațional de Cercetare SIC.Lab Mediteranee Nisa-Toulon-Marsilia. Domeniu principal de cercetare: Inteligența Artificială

Interese de cercetare şi de predare

Tehnici de comunicare în Social Media, Social Media PR, Social Media Marketing, Personal Branding Online, Etica și deontologie în Rețelele Sociale (autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale), Antropologie și lingvistica Rețelelor Sociale, Inteligența Artificială (clic aici pentru articole)

Inaintea examenului 🙂 Impreuna cu studentii mei de la anul III, Universitatea Sophia Antipolis, cursul Numerique et Ecriture

Publicaţii importante

Cărţi de autor: primele manuale de Social Media și de Jurnalism Online din România :

  • Tehnici de comunicare în Social Media, 2011, Editura Polirom, Iași

  • Manual de Jurnalism Online, 2015, Editura Tritonic, București

Tratate originale (în prima ediție) publicate în edituri recunoscute, cu conţinuturi ştiinţifice şi didactice specifice:

Studii în volume colective:

o   Universurile semantice românești în rețelele sociale. Studiu de caz pe Instagram în volumulUnitatea Limbii și Culturii Române, Editura Academiei Române, 2018

o   Un Cod Etic al Rețelelor Sociale : principii și soluții etice pentru comunicarea online, în volumulRomânia Digitală, Editura Club România, București, 2018

o   Noul jurnalism si nevoia unui Cod Etic in Social Media, în volumul Independenta media si libertatea de exprimare, 2016, ISBN: 978-606-749-207-1, Editura Tritonic, București. 2016

o   Social Representations in Public Relations in Social Media, Coautor, Editura Cambridge Scholars Publishing, UK

o   Mapping Media Accountability – in Europe and Beyond, Coautor, Editura Halem, Koln, 2011, 

o   L*abandon de l*alphabet ecrit en faveur de la communication visuelle, în volumul Vers une Culture Medi@TIC, Ed. L*Harmattan, Paris, 2015

o   Culture profesionnelle versus practiques journalistiques dans la presse roumaine, Lucrare 11 pagini – vol. „Models of, Models for Journalism and Communication” – Ed. Ars Docendi, Bucureşti, 

Studii/articole publicate în reviste științifice

o   ’’L*apprentissage non-supervise des algorithmes dotes avec Intelligence Artificielle limite ou encourage la creativite ?’’ Argumentum. Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric, 17 (2)Ț 112 – 127, 2019

o   ’’Les journalists remplacent la verité par le mensonge, sous la pression des reseaux sociaux’’ – Journal of Media Research, vol. 10 Issue 2, (28), iulie 2017

o   ’’Les enjeux éthiques de la communication de l’information d’actualité sur les blogs et réseaux sociaux. Une proposition de charte’’ – Revue Francaise des Sciences de l’Information et de la Communication, nr. 12, ianuarie 2018

o   „Communication politique et réseaux sociaux: les élections présidentielles 2014 en Roumanie sous la loupe de Twitter et de Facebook” – în numărul 2 al revistei Communication, Technologies et Développement(http://www.comtecdev.com), 2015, Universitatea Bordeaux-Montaigne și UNESCO

o   „Le passage de l’alphabet écrit à l’alphabet oral sur les reseaux sociaux”, in Journal of Media Research – Revista de Studii Media, Universitatea Babeș Bolyai, Cluj – Napoca, 2015

o   „Social Representations in Social Media”, Lucrare 9 pagini, Interstudia, Semestrial Review of the Interdisciplinary Centre for Studies of Contemporary Discursive Forms, CNCS-  B+, Ed. Alma Mater Publishing House, Bacău, România, ISSN 2065 – 3204

o   „Culture profesionnelle versus practiques journalistiques dans la presse roumaine”, Lucrare 14 pagini, Revista Română de Jurnalism şi Comunicare, nr. 1, 2010, CNCS, B+, Editura Universităţii Bucureşti.

o   „Cultură profesională şi Social Media”, Lucrare 8 pagini – vol. Cultura şi presa în spaţiul european, Ed. Dunărea de Jos, Galaţi.

Peste 50 de participări la conferințe internaționale cu cercetări pe temele: Inteligența Artificiale și comunicarea online, Universuri semantice pe Instagram, Comunicare vizuală versus text în rețelele sociale etc

La ultima dintre elecea mai importantă Conferință Științifică Europeană despre Inteligența Artificială: “Donnees geospatiales, intelligence artificielle et developpement”, organizată de Universitatea din Bordeaux și UNESCO,  la Bordeaux, 14-15 martie 2019, am fost invitat să-mi prezint ultimele cercetări despre rolul și efectele algoritmilor dotați cu Inteligență Artificială asupra proceselor de comunicare din rețelele sociale. La Conferință au participat cei mai importanți cercetători din domeniu, din Europa, dar și din Mexic, Brazilia, Statele Unite etc. Am fost singurul român invitat.

Granturi academice câştigate prin competiţie, proiecte internaţionale/ granturi cu finanţare internationala:

  • Iulie 2009 – Aprilie 2011: Trainer FJSC în proiectul ”European Project Digital Bridges, TR0703.02-01/004-EU-Turkey Civil Society Dialogue – Cultural Bridges”
  • Februarie 2010 – iunie 2013: Trainer FJSC în proiectul FP7 „Media Accountability and Transparency in Europe – MediaAct”, contract 244147. Director UB – prof. univ. dr. Mihai Coman
  • Septembrie 2011 – iunie 2013: Trainer în proiectul POSDRU/90/2.1/S/62591, ”Practicanţii de azi, profesioniştii de mâine ai televiziunilor”

Activitate profesională extra-didactică:

  • Consultant Social Media în domeniile comercial și politic
  • Editor şi Editor-coordonator Realitatea TV Bucureşti
  • Sef sectie Crawl (banda de stiri care ruleaza la baza ecranului)
  • Realizator talk-show, Radio Mix FM despre manipularea prin presa (“Lectia de manipulare”)
  • Realizator talk-show, Radio France Internationale, România despre modul in care presa trateaza si relateaza evenimentele de actualitate
  • Redactor-şef şi Project Manager, portalul apropo.ro, Mediafax, Mediapro Grup
  • Editor-coordonator publicaţii Romexpo şi Topaz
  • Coordonator birou publicitate Antena1 Olimp
  • Reporter special, Tineretul Liber
  • Reporter ştiri Radio Delta, Radio France Internationale

Activitate în domeniul non-profit

Fondator și preşedinte al Asociaţiei Consumatorilor de Media, asociație care a militat pentru respectarea valorilor din Codul Deontologic al Presei