Flori pe mormântul emancipării femeii din România

Flori pe mormântul emancipării femeii din România

El i-a dat flori de 8 martie.

Ea își va petrece timpul în bucătărie și îi va găti de Paști.

Pentru că băiatul român vrea mereu la mama. Pleacă de la mama naturală și vrea ca iubita să-i fie mamă. Soția clar trebuie să-i fie mamă. Să-i spună nani nani și să-i pună pansament când e necăjit.

Și să fie frumoasă în casă, că nu mai sunt la modă bibelourile. Dar păpușile, da, de aceea ea a primit păpuși în copilărie să se joace, să ajungă la fel.

Să câștige mai mult ca el? Nu.

Să fie lider, eventual al societății în care locuiește?

Nu, că el a fost obișnuit să vadă că mama ascultă de tata, că el aduce bani în casă, iar ea stă lângă oale și face papa bun.

Nimeni nu face mâncare ca mama.

În Franța gătesc bărbații. Dacă nu știi să gătești, ca bărbat, nu prea îți găsești parteneră.

Iar vasele le spală mașina. De spălat vase.

La noi femeia spală, gătește, are grijă de copii. Se numește iubire.

Iar el îi dă flori. Tot iubire.

Cine e păcălit aici?

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca