Ce nu înțelege premierul Cîțu

Ce nu înțelege premierul Cîțu

Premierul Cîțu a zis azi că cresc cazurile de coronavirus pentru că, a văzut el, oamenii au început să nu mai poarte măști. Și a cerut Poliției să fie mai fermă și să-i amendeze pe cei care nu poartă măști.

Ce nu știe Cîțu și e șocant că nu știe asta, este că în România circulă tulpina britanică. Tulpina britanică este un mod prin care virusul a răspuns la măsurile-barieră de până acum, adică la mască și la distanța fizică sanitară. S-a adaptat, adică a devenit mult mult mai contagios. Deci trece de măsurile-barieră, domnule Cîțu, că pentru ele a trecut într-o versiune a sa mai bună (din punctul de vedere al virusului).

Deci domnule Cîțu, puteți să puneți masca oamenilor și pe ochi și să le înfundați urechile cu vată, numărul de îmbolnăviri tot va crește.

Și nu va crește cu 4%, cum prevăd cele mai pesimiste prognoze al INSP. Este o tulpină extremde contagioasă, deci vor crește abrupt. În Grecia au sărit brusc de la 600 de îmbolnăviri, la 2.700 de îmbolnăviri. Astfel de salturi vom vedea și la noi.

Și dacă vom vedea asta înseamnă, domnule Cîțu că sunteți un excelent economist, dar nu e suficient pentru perioada pe care o trăim și pentru perioada care urmează.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca