Banalizarea morții

Cred că acesta este cel mai teribil simptom al COVID: ne desensibilizăm în fața morții.

Înainte ne păsa, când auzeam că a murit cineva, când auzeam că au murit oameni carbonizați, când a murit acea femeie pe masa de operație, arsă de vie, deși avea cancer în faza terminală, a fost o imensă emoție în spațiul public.

Acum nu ne mai pasă. Ne-am obișnuit cu morții și cu moartea. Mi se pare un lucru teribil. Ne-am obișnuit cu morții COVID, deci nu ne mai pasă când auzim de oameni carbonizați, de oameni care au murit pentru că nu i-a salvat nimeni, de oameni care mor, de oameni care mor, de oameni care mor…

Nu ne mai pasă. Important e să ajungem noi la magazin, până la ora 21, în casă până la ora 23 și să nu ne îmbolnăvim.

Este îngrozitor.

Individualismul și egoismul sunt în floare. Ne dezumanizăm. Regresăm. Pierdem condiția umană.

Și, cu animalul de companie în brațe, redevenim animale.

Și animalelor de companie le pasă când moare un alt animal.

Numai unor animale sălbatice nu le pasă.

Deci animalele de companie ar trebui să ne țină în brațe și să ne reamintească să redevenim oameni. Să ne reamintească că ne-am sălbăticit. Și urâțit.

Au bon entendeur, salut!

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca