Ministerul Muncii a răspuns la petiția prin care profesorii cer respectarea Legii 153/2017

Ministerul Muncii a răspuns la petiția prin care profesorii cer respectarea Legii 153/2017

Profesorii continuă să semneze Petiția. În acest moment, 14.636 de profesori din 457 de localități au semnat Petiția prin care cer respectarea Legii 153/2017.

În aceste zile, petiția va fi trimisă la peste 5.000 de unități școlare, cu rugămintea de analiză și susținere.

Statutul profesorului în societate, neglijat și uitat, trebuie refăcut. În acest moment, un profesor cu 20 de ani vechime câștigă mai puțin decât un agent de circulație.

Reașezarea rolului profesorului în societate va duce la reașezarea valorilor românești, respectiv orientarea spre performanță, solidaritate, umanitate, respect. Al inteligenței.

Redau mai jos textul Petiției:

Salariile profesorilor ar fi trebuit să crească cu 16% de la 1 septembrie 2020, însă creșterea a fost amânată pe fondul pandemiei de coronavirus. „Practic, majorarea de 16% (tranșele a doua și a treia), care semnifică atingerea nivelului majorărilor prevăzute pentru anul 2022 și care a fost mutată pentru 1 septembrie 2020 (devansată, deci, cu doi ani), este acum prevăzută pentru 1 septembrie 2021”, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Educației, transmis la începutul anului școlar.

Acum suntem anunțați că majorarea de la 2 septembrie 2021 a fost amânată DIN NOU pentru 2022, deși banii există! În data de 18 decembrie 2020, când încă era Ministru de Finanțe, Florin Cîțu afirma: “Salariile profesorilor au fost incluse, atât creşterea de la 1 ianuarie cu 1/4  din diferenţa până la 2022, dar şi creşterea de la 1 septembrie care aduce salariile la grila din 2022. Este inclusă în buget ca să nu mai existe niciun fel de dezbatere în spaţiul public. Ştiu şi mulţumesc premierului pentru înţelegere. A fost o decizie pe care ministerul Finanţelor a anunţat-o ieri, deci să nu mai avem discuţia despre asta în spaţiul public”. După ce a devenit premier, Florin Cîțu ne anunță că nu mai sunt bani, iar majorările salariale pentru profesori vor fi amânate până în 2022!!

Banii există, chiar Ministrul de Finanțe a spus pe 18 decembrie că majorările au fost prinse în buget. 10 zile mai târziu, după Crăciun, banii nu mai există!

Guvernanții tratează în acest moment profesorii ca și cum ar fi treapta cea mai de jos a societății!

Aceasta nu este o petiție politică. Este o petiție prin care cerem recunoașterea rolului profesorilor în societate. Profesorii sunt cei care formează medicii, profesorii sunt cei care formează politicienii, profesorii sunt cei care formează polițiștii. Dar, în acest moment, un profesor cu 21 de ani vechime este plătit mai prost decât un vânzător de la Kaufland, cu 5 ani vechime. Asta înseamnă că în societatea românească, un profesor este asimilat unui vânzător la supermarket, adică unui muncitor calificat. 

Cerem reconsiderarea rolului și statutului profesorului în societatea românească! 

Romania are cel mai mic indice de salarizare a educatiei din UE, si printre cele mai mici din Europa, peste Serbia si Albania dar sub Macedonia sau Bulgaria.

Cerem respectarea legii!

Legislatia in vigoare este Legea 153/2017, modificata prin OUG 135 din 14 august 2020:

 Articolul 38, alin (4^1) “Prin exceptie de la prevederile alin. (4), personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, personalul didactic de conducere si personalul de indrumare si control din invatamant beneficiaza:
 
     a) incepand cu 1 ianuarie 2019 de prima transa de 1/4 din diferenta dintre salariul de baza prevazut de lege pentru anul 2022 si cel din luna decembrie 2018;
     b) incepand cu 1 ianuarie 2020 de a doua transa de 1/4 din diferenta dintre salariul de baza prevazut de lege pentru anul 2022 si cel din luna decembrie 2018;
     c) incepand cu 1 septembrie 2021 de salariile de baza prevazute de lege pentru anul 2022.

 

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca