39 de profesori îi dau Ministrului Finantelor argumente pentru respectarea Legii 153/2017

39 de profesori îi dau Ministrului Finantelor argumente pentru respectarea Legii 153/2017
39 de profesori din cei 13.615 semnatari ai petiției pentru respectarea Legii 153/2017 i-au trimis Ministrului Finanțelor agumente pentru majorarea salariilor cadrelor didactice în 2021. Vă invit să le parcurgeți mai jos:
 
 
1. Domnule Ministru, considerați că este normal ca un profesor să fie situat la baza grilei de salarizare iar după 45 de ani de activitate să aibă un venit egal sau mai mic cu cel al unui subofițer cu 10 ani vechime? Prof. Ancuța Bila, Colegiul de Arte Baia Mare (Maramureș).
2. 1 Legea trebuie respectată. 2. Salariile profesorilor din România trebuie în sfârșit să se alinieze (sau măcar să se apropie) la salariile profesorilor din majoritatea țărilor din Uniune. 3. Majorarea acestor salarii nu se va îndrepta spre conturi de economii ci spre consum, banii vor fi cheltuiți, ajutând astfel și agenții economici atât de afectați în această perioadă. Chiar FMI recomandă asta https://blogs.imf.org/…/public-investment-for-the…/ 4. Prin ridicarea salariilor la un nivel de decență, măcar, poate se reușește îndreptarea privirii tinerilor spre această meserie și nu doar alegerea ei „din lipsă de altceva mai bun”. 5. Pentru că d-l Cîțu a afirmat că aceste măriri sunt prevăzute in buget. https://www.edupedu.ro/florin-citu-cresterile-salariale…/. Mirona Gliga, C.N. „Al. Papiu Ilarian”, Tg-Mureș
 
3. In primul rand din principiu pt a intra și noi in categoria profesiilor respectate,pt respectarea unei legi! Profesor Dumitriu Doina, Liceul pedagogic Botosani.
 
4. Respectarea legii și finanțarea sistemului de învățământ. Un învățământ de calitate implică, înainte de toate, resursă umană bine pregătită, motivată și persoane cu vocație. Salarizarea susține competența profesională și respectarea unor standarde obiective, cuantificabile și transparente. În prezent, în sistem, sunt persoane fără pregătire pedagogică, fără vocație, lipsite de etică și deontologie. Tinerii bine pregătiți, care doresc să intre in sistem, sunt demotivati de procesul de selecție (colegii din preuniversitar sunt in măsura să argumenteze “rolul” inspectoratului și “argoritmul” patologic de ocupare al posturilor) și salarizarea jenantă. Și, in acest mod, se apelează la “suplinitori”. Introduceți salarii decente pentru a se elimina “atentiile” și “multumirile”….oferiți șansa cadrelor didactice bine pregătite să isi desfasoare actul didactic fara “presiuni”. Elevii și studenții au nevoie de modele. Au nevoie de informație de calitate și o relație echilibrată cu profesorii. Au nevoie de îndrumare și valorizare, au nevoie să simtă că sunt importanți și sunt respectați. Curățenia din sistem porneste de la oferirerea unui cadru optim. Un popor educat este un popor demn și sanatos fizic și emoțional. Conf. Univ dr. Habil. Valentina Rujoiu, Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Universitatea din București
 
5. Pentru că intr-o țară normală legile trebuie respectate și de către autorități. Pentru că suntem o categorie socială de care depinde evoluția poporului nostru si căreia ar trebui să i se acorde mai mult respect. Pentru ca suntem singurii salariați care cheltuim din propriul salariu pentru a ne putea desfășura activitatea in bune condiții (atât in perioada pandemiei cat si înainte de aceasta) … Dinu Camelia , L.T.A. Valenii de Munte
 
6. Respectarea legii într-un stat democratic. Cosul zilnic plus mijloacele achiziționate de profesori pentru a preda on line depășesc salariul actual. Să facă un simplu calcul. POSTU CLAUDIA, SC 190, BUC, S4
 
7. O lege votată și promulgată trebuie respectată! Borza Viorel, șc. „Cireșarii” – Mediaș
 
8. Pentru că, inevitabil, satisfacția si motivația profesionale( atât de invocate și având legătura cu eficiența activității didactice) sunt strâns legate de comparațiile pe care le facem, fiecare dintre noi, cu celelalte domenii sociale: justiția, domeniul sanitar etc. Nu e doar inechitate socială generatoare de tensiune negativă, e un cumul de factori care va genera probleme sistemice, care va culmina cu o rată mare de abandon profesional. Roxana Curea, Iași, Grad. PP8, Prof. As. UAIC
 
9. Să se respecte legea! Nimeni nu este mai presus de lege! Iuliana Dinu, Școala Gimnazială Nr. 150 și CN “Spiru Haret” , București
 
10. Sa ne spuna dnul ministru de finante ce s-a intamplat cu sumele alocate pt respectarea legii salarizarii. Sume alocate in buget de fostul ministru, Catu. 2. In familia mea suntem 2 profesori si o eleva. De cand am intrat online ne-am vazut obligati sa ne cumparam 2 laptopuri (normal, in rate). Si am achitat numai eu 500 lei/curs formare predare online. Cum imi pot deconta aceste cheltuieli? Claudia Stoica, Col. Ec. Pintea Viteazul, Cavnic, MM
 
11. Respectarea legii. Ce credibilitate poate avea un Guvern care nu respectă legea? Prof.Mariana Atanasiu-LTAV GALAȚI
 
12. Respectarea legii. Prof. Tudor Liviu-C.NAT. AL Lahovari ,Rm.Valcea
 
13. Respectați legea! Arsine Simona Elena, Școala Gimnazială Domnească,Tîrgu Neamț. Adaug întreg colectivul de cadre didactice.
 
14. Legea trebuie respectata caci “unde-i lege, nu-i tocmeala”! Pe de alta parte, trebuie sa fie echitate intre categoriile sociale. Movila Oana-Maria, Scoala Gimnaziala Domneasca, Tg. Neamt
 
15. Colegii mei au investit în aparatură, majoritatea lucrează de acasa, Barbu Diana,, Colegiul Ferdinand I, Maneciu Ungureni, Prahova,
 
16. Respectarea legii, profesor Dinu Iuliana, Școala Gimnazială Nr 150 și CN “Spiru Haret”, București
 
17. Respectarea legii. Hara Oancea Ramona, prof. inv primar Liceul Tehnologic ,,Arh.Chiriac Nicolau”, Vinatori Neamt, judetul Neamt
 
18. Respectarea legii, echitate intre categoriile sociale ! profesor Rotaru Cremona, Scoala gimnazială ,,Ing. Gh. Pănculescu” Valenii de Munte, Prahova
 
19. Respectarea legii! Prof. Nicoară Alina, SC. Gimn. “Gh. CRĂCIUN” ZĂRNEȘTI, Brasov
 
19. Respectarea legii! Prof. Înv. Anca Loredana, Școala Gimnaziala Sat Strejnicu, Jud. Prahova
 
20. Echitate între categoriile sociale!!! Mediul privat-400 lei pentru cheltuielile muncii la domiciliu, noi-NIMIC. Medicii-spor pentru risc de infectare, noi-NIMIC. Tarța Delia, Școala Gimnaziala Nicolae Iorga Baia Mare.
 
21. 42 ani vechime, gradul I, fără studii superioare, 3500net! Rural.Dacă pentru pensiile lor speciale se respecta legea, dorim același lucru! La munca egală, la ditamai vechimea, dorim salarii decente! În rural, dacă vrei sa faci activități adecvate, trebuie sa îți cumperi materialele necesare! Prestarea muncii prevazute in contractul de munca, folosind aparatura cumpărată pe propriii bani și funcționând cu resurse / facturi plătite din propriul venit!!! Gradinita PN Vâlcele, Covasna. Georgeta Moldovean
 
22. Respectarea legii și acordarea sporurilor de vechime pe tranșe asa cum era inainte de 2008 cand au fost taiate salariile cu 25%. La o vechime de peste 35 ani in invatamant nu poti fi plătit ca cel cu 25 ani vechime. Suntem categoria de salariați care nu a primit spor de risc, care am cumpărat din bani proprii masti, materiale de igienizare etc Vrem să fim respectați asa cum noi respectăm celelalte categorii sociale. Fără ” valoare financiara” nu se prea poate. Nicoleta Preda Sc. Gimn. ” Elena Doamna”, Ploiesti
 
23. Lăsând la o parte legea care trebuie respectata, trebuie sa ii spunem că un om cu studii superioare , cu o anumită educație și un anumit statut social , are anumite nevoi umane. Am 45 ani, un copil de 6 ani. Când am intrat în concediu de maternitate aveam 1330 lei , când am revenit , in 2018 aveam 2200 lei (net). Lucrez din 2001 cu carte de munca și am grad 2. Acum, fara ore suplimentare și fără dirigenție (abia anul asta am primit, dar doar pt 1 an) am 3000 sau mai puțin , dar clar mai puțin când este vacanta. Trebuie întrebat ministrul finanțelor cum vede el asigurarea nevoilor umane ale unei familii de profesori sau a unei familii monoparentale sau a unei familii in care salariile sunt la aceasta sumă. 1. Avem vacante, dar nu putem pleca în concedii pt că un sejur pentru o familie este mai mare decât 1400 lei cat este vaucerul. Deci, nu prea ne permitem un concediu. 2. Dar cărți ne permitem? Nu exista profesor care sa nu iubească cărțile! Am un copil care iubește cărțile. O carte scrisa de un autor român , ex “Tup” Costa 30 – 40 lei. Foarte mult. 3. Haine. Un profesor trebuie să aibă o îmbrăcăminte decenta, potrivită meseriei. Trebuie ministru să facă un exercițiu , să rezolve o sarcina de lucru, o situație problema : să stabilească garderoba unei profesoare sau a unei învățătoare , ce ar trebui să cuprindă și cât costă. Este una din marile probleme. Nu are idee cat de mult contează aspectul acesta în învățământ. Am simțit – o pe pielea mea, de atâtea ori. 4. Cursurile. Suntem an de an bombardați și obligați de multe ori să facem cursuri pe care tot noi să le plătim. Întreb ministru, daca un om cu un salariu de 3000 lei își poate permite să facă un curs de minim 300 lei. Fiind ministru de finanțe, mă gândesc că se pricepe la priorități. Din acest salariu să stabilească el prioritățile pt nevoile umane. 5. Vizitat muzee, activități extrașcolare – presupun cheltuieli. Este un fel de turism. În condițiile unui venit mic, când și cat punem deoparte pt turism de informare, cultural, etc. De multe ori suntem obligați să mergem cu elevii, dar trebuie sa scoatem bani din buzunar. 6. Deviceuri și costurile pandemiei. Sunt “n” profesori care au fost nevoiți să își cumpere device- uri. Din salariile astea mici. Cunoscând toate mecanismele financiare, cum trebuie cheltuiți banii, să ne explice ministrul, la un salariu de 3000 lei cum sa faci sa pui bani deoparte să îți cumperi o tableta grafica sau un smartphone performant. Că doar tu ești prof și trebuie sa ai camera deschisă, elevii să te audă bine, să poți partaja ecranul , să nu se blocheze, etc. 7. Stand acasă, școala a făcut economie la electricitate și căldură. In schimb au crescut facturile profesorilor. Cum vede situația asta? Vă trebui să scadă de undeva profesorul și să pună mai mult la facturi. Asta înseamnă că vor scădea alte cheltuieli. De unde sa taie profesorul ? 8. Copiii mici au stat și ei acasă. Numai că părinții profesori au stat online , chiar și 7 ore live eu. Am fost nevoită să rog o ruda sa stea in parc cu copilul , plătind- o. Copilul nu a mai mers la grădiniță unde pt 16 lei/zi stătea de la 8 la 18 și manca de 3 ori. Acum am fost nevoită să plătesc mai mult pt ajutor . In toate aceste descrieri și explicații , nu trebuie întrebat : ai părinți? Ai soț? S – a ajuns in învățământ să reziste și să fie căutata aceasta meserie numai de către persoanele care sunt căsătorite cu oameni care câștigă mai bine, care, uneori “sponsorizeaza” învățământul românesc. Soții cumpără imprimante , tuș, coli, markere, cărți, plătesc cursuri, etc la soții profesoare. Și, nu în ultimul rând, să spunem că sunt unii profesori care au și rate la bănci. Nu toată lumea s-a născut la oraș și nu toți profesorii au o casa de la părinți. Nu toți primesc moșteniri de la mătuși și unchi. Ee, sunt multe de spus… P.S. Am uitat să menționez boala. Doamne ferește să te îmbolnăvești . Știm toți ce înseamnă. Din experiența mea : din cauza stresului provocat de serviciu (când intrăm la o anumită clasă îmi creștea pulsul și mă durea efectiv mușchiul inimii), am ajuns să mă tratez cu Nebilet. Dar, până acolo a fost nevoie de Holtere cu plata, vreo 400 lei. Nu mai vb de faptul că un profesor nu își poate lua învoire ci ii trebuie zile de concediu medical pt a face investigații. Asta însemnând bani mai putini. Sau sa vorbești cu boala sa vina numai în vacanțe 🙂 . Acum , recent am fost la un gastroenterolog cu ecografie 600 lei consultația 🙂 . Normal, fiecare om , din venit, trebuie să pună deoparte pt boala (situații neprevăzute). Deci, să ne explice ministrul de finanțe cum sa facem sa punem deoparte și pt așa ceva din cei 3000 lei salariu. Un profesor , când intră la ora nu are voie sa spuna “copii, nu pot vorbi deoarece mă doare capul, mi e greata, am o durere..”. Nu, el trebuie să fie fresh, gata să vorbească, să explice și 7 ore! Nu mai zic că trebuie să fie la curent cu toate noutățile din domeniu, upgradat 🙂 . Chirica Georgiana – Liceul Tehnologic Dragomir Hurmuzescu, București. Liceul Tehnologic Dragomir Hurmuzescu, București
 
24. Salarii decente ca in occident, pt. Ca preturile intrec occidentul… AVEM CADRE NAVETISTE, CADRE LA SIMULTAN, CADRE care pun bani din buzunar sa ajute copiii la lectii, pt. Ca sunt saraci. De ce sa ne cumparam carti din banii nostri, perfectionari din banii nostri?? Gradele, masterul aduc stres, probleme financiare si multa responsabilitate. Acum ba se dau online, ba la clasa… Bine ca am terminat! 🙏Cand ajungi sa te bucuri, iesi la pensie. Nicoleta Risnoveanu, Gradinita cu program prelungit nr 10 Buzau.
 
25. Respectarea legii, respect față de o categorie a societății de care depind generații întregi, prof. Petrișor Alina- Elena, Șc. Gim. “ General C- tin Cristescu” , Lunca Corbului, Ag.
 
26. 1. Respectarea legii. 2. Faptul că din martie ținem lecții on-line cu dispozitivele noastre, pe curentul nostru , pe abonamentele noastre la net. 3. Prețurile au crescut. Mihai Manda, Scoala Take Ionescu, Rm.Vâlcea , profesor geografie .
 
27. S-a afirmat ca maririle salariale sunt prevazute in buget.Acordati respect cadrelor didactice! Respectarea Legii, domnule ministru! Gropșianu Viorica, Școala Gimnazială “Pamfil Șeicaru”, Orșova, Mehedinți
 
28. A fi Liberal nu inseamna sa dai liber la debandada, abuzuri si furt! Ce exemplu le dati, in calitate de angajatori, celor din mediul privat?! Patronii vor trage concluzia ca – la fel cum Guvernul nu isi respecta obligatiile, nu tine cont de Legi – nici ei nu vor trebui sa faca asta fata de angajatii lor. Sunteti obligati, in calitate de angajatori, sa asigurati materiale/echipament de protectie, aparatura de lucru (si conditiile de functionare ale acestora!), pregatire/perfectionare adaptata la cerinte, plata orelor suplimentare, etc… Nu v-ati respectat nici una din aceste sarcini! Cerem respectarea Legii – sau demitere si puscarie celor care o incalca! Csipkes Monika-Gabriella, GPP Voinicelul, Satu Mare
 
29. 1. Legea TREBUIE respectată! 2. Corelare intre inflatie si cresterea salariului, pt a trăi, cât de cât, decent. 3. Echitate socială (vezi creșterile salariale din domeniul sanitar, justitie etc.) 4. Aspectul motivational. 5. Profesia de dascăl este f. importanta si trebuie recunoscuta si tratata in consecinta. Este una de care depinde intr-o mare masura formarea intelectuala, morala, civică, profesională etc. a copiilor nostri, deci viitorul țării este asigurat în primul rând printr-o educație de calitate dobândită, alături de mediul familial, în SCOALA. Duca Daniel Marius, Sc. Gimn. Maneciu Pământeni, Prahova.
 
30. Respectarea legii.Performanta presupune bani cheltuiti din buzunarul propriu…perfectionari,materiale cumparate,lectii on -line,etc.Respect fata de profesori. Bica Cornelia,profesor invatamant primar,Sc.Gimnaziala “General Constantin Cristescu”Lunca Corbului
 
31. Respectarea legii. Frincu Tantica, Liceul Teoretic,,Tudor Vianu!Giurgiu.
 
32. Respectarea legii! Iulia Sandu, Liceul Tehnologic “Tomis” Constanta
 
33. Poate o sa il ajute situatia unui profesor debutant care are un venit de 2500 lei pe luna (noroc cu sporul de diriginte, caci altfel era 2230) din care plateste 1100 lei chirie, 300 utilitatiile pe timp de iarna, 400 lei lunar pentru naveta pana la scoala deoarece scoala deconteaza 10 lei pentru 70 km… mai raman cu 700 pe luna pentru a trai, asta inseamna ca am voie sa cheltui 175 lei pe saptamana pentru a trai !! – Konnert Manfred (Scoala Gimnaziala din Apoldu de Sus) un profesor debutant, in varsta de 22 de ani, care regreta ca a intrat in invatamant!
 
34. Domnule Ministru! Dupa 33 ani de invatamant va spun ca niciodata nu am fost mai umiliti, mai batjocoriti, mai desconsiderati decat in ultimii ani. Cand a venit timpul sa ne primim drepturile s au terminat banii. Intotdeauna! Pentru profesori nu au fost bani! Oare pentru ca tacem? Pentru ca avem prea mult bun simt si ne iubim prea mult meseria si copiii? Pentru ca din prea mult drag pentru copiii facem an de an sacrificii si stiti ca la noi, profesorii, merge oricum? Ani la rand am fost mintiti cu tot felul de sporuri care nu se mai aplicau sau se apllicau pe alte baze, mult mai mic decat cele si asa mici care le aveam. AJUNGE! ESTE DESTUL! ESTE VREMEA SA NI SE ACORDE TOT CE LEGEA PREVEDE! Este timpul sa realizati ca nu mai putem, nu mai avem resurse sa mergem onorabil inainte! Am obosit asteptand sa intelegeti ce este prioritar pentru copiii acestei tari! Pop Rodica Ioana , Scoala Gimnazială Virgil Iovanas Sofronea, Arad
 
37. 1. Respectarea legii; 2. motivarea și stimularea cadrelor didactice; 3. Respectarea rolului profesorului în societate; 4. Accentul pus pe dezvoltarea sistemului de educație și al actului educațional. Stan Georgiana, Scoala Gimnaziala Corbii Mari
 
38. Vi se pare corect ca după ani de scoală, ani de muncă , numeroase examene grele, pentru care am învățat “ pe brânci”, numeroase inspecții, numeroase asistențe la oră, stres la cote maxime, uzură psihică mare, clase /grupe supraaglomerate ,să avem un venit mai mic ca al unui șofer , mai mic ca al unei asistente, să avem un salariu echivalent cu al unei vânzătoare din Kaufland sau al unei infirmiere? Dumneavoastră în locul nostru ați fi multumit ? -Silaș Valentina , educatoare GPP “ Dumbrava Minunată” Bistriț
 
39. Respectarea legii si respectareà si motivarea cadrelor didactice. Oana Arhire-Balan, Colegiul Emil Racovita Iasi

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca