De ce scade numărul de teste

Pentru că oamenii nu se mai testează, pentru că fie își dau seama că au COVID când rămân fără gust și miros și se tratează acasă în speranța că scapă, folosesc teste de la farmacii, care se pot comanda și online și apoi….tac mâlc. Tac, ca să nu intre în izolare etc. Mulți dintre ei nu sunt în grupele de risc, deci tac și speră că o să treacă cu bine, fără să ajungă la spital. Deja tratamentul este public, îl știe toată lumea, deci și-l cumpără singuri.

Asta s-a întâmplat. Unii nu se mai tem atât de mult de virus, deci nu se mai testează cu teste PCR care sunt monitorizate și duc boala pe picioare, cum se spune.

Mulți au simptome ca la o răceală mai gravă. Mai ales cei sub 25 de ani.

Controlul epidemiei scapă de sub controlul autorităților, ca să spun așa.

Soluția este, ca întotdeauna, testarea în masă, care încă nu se face. Numărul de cazuri nu scade. Doar că acum începe să se vadă cu adevărat procentul celor care ajung la ATI. Noi până acum vedeam multe cazuri și ne speriam. Sunt multe cazuri, dar nu le mai vedem și ne liniștim. Nu e ciudat, simplu și, într-un fel de speriat, felul în care funcționează psihologia spaimei? Nu se mai fac așa de multe teste, scade numărul de cazuri, ne liniștim. Când, de fapt, ar trebui să ne speriem mai rău, că mulți dintre cei care ar trebui să stea acasă izolați, nu stau. Nu s-au testat, nu știe nimeni că sunt bolnavi, iar ei ies din casă cu mască conformă sau nu, pun mâna pe suprafețe și se întorc acasă.

I-a păsat cuiva, vreodată, să nu-l îmbolnăvească ce celălalt? Sunt prea puțini din această categorie. Cei mai mulți merg pe filosofia: să-mi fie mie bine și în urma mea, potopul.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca