Cele două Românii

Una care s-a speriat de coronavirus, s-a săturat să fie lăsată pe dinafară de capitalismul sălbatic, de ani 60, în care se bălăcește România după Revoluție, cu individualism etc și vrea întoarcerea la vremea lui Ceaușescu când nu era așa multă bătaie de cap, trebuia să taci și atât, iar resursele se împărțeau într-un mod mai echitabil decât se împart acum – când fiecare ia cât poate în junglă, fără să-i pese de celălalt.

Și cealaltă Românie, care privește spre viitor, spre UE, dar nu-și dă seama că viitorul este al Stângii, adică al solidarității, al grijii față de cetățean, al unei societăți care să ofere confort și protecție, cu rezultat direct în calitatea vieții, nu haos, ca în America de Sud, din care să câștige doar câțiva, mai ales cei care joacă necinstit. Cu cât nu-și dă seama, ca să revin la prima frază, cu atât se va împotmoli mai mult.

Soluția? Educație, educație, educație. Am mărit salariile medicilor, ca să nu ne plece din țară și am lăsat baltă profesorii. De prea mulți ani. Iar rezultatul se vede.

România se va însănătoși când cei care gestionează resursele își vor da seama că profesorii sunt la fel de importanți ca medicii.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca