COVID 19: Hypermarket sau supermarket?

COVID 19: Hypermarket sau supermarket?

De unde se ia cel mai ușor coronavirusul, de la hypermarket sau de la supermarket? De la supermarket, clar, pentru că spațiul este mult mai mic, deci sunt mai puține posibilități de dispersie a aerosolilor, deci mai multe șanse să iei coronavirusul. Rezultatul unui studiu realizat de Agenția Public Health England care a sintetizat datele testelor obținute de National Health Service pentru 128.808 de persoane (toate depistate pozitiv) arată că cel mai frecvent loc unde au fost prezente aceste persoane este supermarketul. Pe următoarele locuri în acest clasament al probabilității îmbolnăvirii se situează școlile din ciclul gimnazial, cu 12,7%, urmate de cele din ciclul primar, cu 10,1%.Pe locul patru se află spitalele, dar cu incidente de șase ori mai mici decât în cazul supermarketurilor. Locurile care au înregistrat cele mai puține infectări sunt, în ordine, restaurantele și cafenelele, sălile de gimnastică.

Deci dacă ești client Mega Image ai mai multe șanse să iei virusul decât dacă mergi la Cora, Auchan, Carrefour etc.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca