Cum se face campania electorală online în 2020

Cum se face campania electorală online în 2020

Agențiile de știri și site-urile care servesc un partid plătesc la Facebook pentru promovarea știrilor scrise clar în favoarea partidului, a unui candidat etc. Mai ales dacă acest lucru se vede clar din titlu. Am luat doar două exemple, pentru că mi-au apărut acum în newsfeed. La fel a procedat b1tv.ro, la fel fac și alții.

La fel a făcut și PSD-ul în campania de la locale, cu diferența că a creat site-uri speciale în acest scop pe domenii precum .net etc, al căror unic obiectiv era promovarea știrilor electorale, dar mai ales ale celor în care erau atacați adversarii. Anonim, ca în România.

Asta înseamnă campania electorală locală: publicațiile online s-au transformat în agenții de PR ale clienților politici. Fără rușine, așa?

Își mai aduce aminte cineva de misiunea jurnalistului? Acum, când e foame?

 

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca