Inteligenții Black Friday

Inteligenții Black Friday

Urmează cea mai mare criză economică de după cel de-al Doilea Război Mondial, de două ori mai mare decât cea în care ni s-au tăiat 25% din salarii.

Cu toate acestea românii s-au înghesuit să-și cheltuiască banii pe televizoare, telefoane mobil, aspiratoare-robot, adică nu pe bunuri de primă necesitate.

Ei sunt păcăliți de faptul că acum nu se simte nicio criză. Acum nu se simte nicio criză, pentru că România se împrumută galopant. În ultimele 11 luni, România a împrumutat cât în ultimii 19 ani. Noi nu simțim criza acum pentru că ne împrumutăm continuu. Trăim într-o frumoasă minciună până la alegeri. Apoi va trebui să dăm banii înapoi.

Și va veni foamea.

Fascinant, dacă te poate fascina lipsa de inteligență, este că 25% dintre cei care au făcut cumpărături de Black Friday, au folosit carduri de credit, adică au făcut împrumuturi înaintea crizei.

Ce poți să mai spui?

Nimic.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca