Creștem prințese și nu e un lucru bun

Creștem prințese și nu e un lucru bun

Fetițele sunt învățate de mici, de părinți, de societatea patriarhală, să fie prințese. Și ăsta nu e un bun.

Pentru că viața nu e un basm, iar ceea ce le așteaptă în viață nu are nimic de-a face de-a basmul. Transformarea lor în prințese le ajută numai până la 30 de ani, iar ajutorul este, dacă se poate numi așa, că le transformă în obiecte ale plăcerii pentru bărbați, care le pun în mașină, în casă, pe unde mai pot, le afișează ca pe niște insigne ale statusului de sine. Până la 30 de ani sau până la primul copil când, dacă nu reușesc să slăbească draconic și să ajungă din nou la statutul de prințesă, sunt înlocuite cu alte produse care produc plăcere.

Practic, părinții care-și învață fetele să fie prințese, le pregătesc pentru o viață de prostituție, în care fetele vor încerca mereu să fie pe placul bărbatului.

Că ce este bărbatul altceva, decât cel care știe să repare căruța, mușchiulosul casei, deci cel de care depinde toată lumea? Asta se întâmpla la țară, în 1900, dar deși nu mai suntem la țară, în 1900, acest tip de reprezentare socială continuă să existe și să fie cultivată.

Eu am avut primul șoc cultural în Franța, unde este ceva normal ca femeia să aibă iubit cu 20, 30 de ani, mai tânăr decât ea. Pentru că femeia este stâlpul, este sigură pe ea, cu un bun statut social, profesional și financiar, deci bărbatul este liana care se încolăcește în jurul ei. Nu invers. Deci își oferă un bărbat cu 20 de ani mai tânăr. Pentru că poate.

La noi femeile speră și fugăresc mereu acest ideal: să găsescă un bărbat bun, adică deștept, frumos și cu bani, în casa căruia să se cuibărească pe viață.

Și descoperă, între 30 și 40 de ani, că sunt alungate din cuibar, pentru că locul din cuibar era pentru o femeie-gonflabilă. Loc pe care l-au ocupat de când au decis și crezut că femeia trebuie să fie o prințesă.

Femeia nu trebuie să fie o prințesă, trebuie să fie un om, iar bărbatul dacă nu va mai fi răsfățat greșit în sensul de a primi ceea ce cere cu diverse părți ale corpului, se va educa și va învăța și el ce este o femeie.

Eram la MNAC, Muzeul Național de Artă Contemporană, pentru persoanele care citesc doar meme-uri și am văzut pe terasa cafenelei, un cuplu în care ea era supraponderală și el nu, ea nu era frumoasă, el da. Și am zis: sigur sunt străini. Și da, erau străini. Și el o iubea pe ea, pentru că nu nici el nu ea nu sunt produsul societății patriarhale, unde ea trebuie să fie la fel de slabă ca el, amândoi la fel de frumoși și el mai în vârstă. Un pic. Să țină umbrela. Peste prințesă.

Care se va uza pentru că numai păpușile gonflabile nu îmbătrânesc, deși și ele se mai strică, deci se schimbă.

Închei: viața nu este un basm, iar femeia este minunată pentru că este reală. Așa cum este ea.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca