Cum se face exploatarea copiilor în România

Cum se face exploatarea copiilor în România

Electoral, că data alegerilor e apropiată de cea a începerii școlii. Și mă uit cu stupefacție cât de permeabile sunt mămicile la toate mesajele în care copiii, temerile legate de deschiderea școlii, toate problemele privind școala, sunt folosite electoral. Ar fi trebuit să lase deoparte emoțiile după ce copiii au ieșit din ele. Dar nu, ele sunt în continuare legate emoțional și vor fi până când copiii vor avea 30 de ani. Ceea ce le face extrem de permeabile și manipulabile. Răspund imediat, emoțional, la orice mesaj, așa cum răspund imediat când copilul plânge sau are nasul înfundat.

Un avantaj incredibil pentru politicieni, dar un avantaj necinstit. Pentru că exploatarea emoțiilor brute pentru vot, care este un act de responsabilitate privind propria viață pentru următorii 4 ani, este un mod de a păcăli alegătorii.

Nu este nimic rău în a te gândi cu sinceritate și onestitate la viitorul copiilor, la sănătatea lor. Dar, sincer, nu am văzut până acum niciun mesaj al unui candidat care să reflecte asta. Nu am văzut niciun candidat care să vorbească despre copii și deschiderea școlilor, așa cum vorbește cu soția lui seara despre copii și deschiderea școlilor. După ce copiii s-au culcat și amândoi sunt îngrijorați, iar lumina din bucătărie parcă e mai sumbră și sfârșitul toamnei noros, deși acum ne scăldăm în soare.

L-am ascultat cu stupefacție pe Iohannis încurajând părinții să trimită copiii la școală. Acum nu mai e valabil propriul său citat: ”în fața bolii ești ori prudent, ori ești prost”?

Mă întreb cum erau încurajați kamikaze japonezi înainte de a se urca în avioane și știu că printre altele primeau un pahar cu sake. Deci asta face Iohannis acum: le dă un pahar cu tărie oamenilor ca să uite în ce primejdie se aruncă. În fața bolii ori ești prudent, ori ești prost, dar dacă bei o țuică înainte uiți în primul rând de prudență. Asta faceți voi acum, dragi politicieni: îi invitați pe alegători, mai exact pe părinți, să bea un pahar de sake, adică îi invitați să uite ce îi așteaptă, prin ceea ce le spuneți. Îi invitați să uite că acesta e primul weekend când sunt peste 1.300 de cazuri, deși se fac teste mai puține, deci situația se agravează, pentru că s-a întors lumea din concedii cu coronavirus. Dar, bravi kamikaze dați pe gură un sake, urcați-vă copiii în avioane și trimiteți-vă câțiva membri ai familiei la moarte. Care membri ai familiei? Nu se știe, la întâmplare. E ca și cum ați stinge lumina și ați începe să dați cu o sabie prin cameră, în întuneric. Cine pică, pică, cine scapă, scapă.

Iar Iohannis, dincolo de întuneric e prudent: face tot ce poate pentru ca partidul său să câștige alegerile. Ori ești prudent, ori ești prost. Sunt prudent: chem lumea la școală, ca să meargă fericită la vot că e totul în regulă, pentru că știu că rezultatele se vor vedea după 27 septembrie, așa cum abia acum se va vedea ce am făcut astă-vară. Deci nu risc nimic.

Iar ceilalți? Cei care e vor îmbolnăvi?

Ceilalți sunt proști. Nu ne aleg tot pe noi de atâta timp?

Noroc! Noroc bun!

P.S. O idee: mereu adevăratul conducător e în fruntea oștilor sale. De ce nu se întoarce Iohannis la catedră, doar două săptămâni, doar demonstrativ, ca să le arate tuturor că nu trebuie să le fie teamă, ca să conducă oștile? Pentru că ori ești prudent, ori ești prost. Iar el, nu știu dacă e deștept sau prost, dar sigur e prudent.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca