Profilul influențatorului de succes în România

Profilul influențatorului de succes în România

Mai întâi a fost modelul Mircea Badea la tv. Copiat apoi de Banciu la B 1 TV.

Rețelele sociale, care au păstrat și mai păstrează caracteristicile Hi5-ului, au lansat un alt tip de influențator: feminin, care arată bine, vorbește vulgar și foarte emoțional. Acesta este prototipul de succes al influențatorului din rețelele sociale, România, 2020. Dana Budeanu, Oana Lovin etc.

Foarte interesant este faptul că acest tip de influențator crește daca face infracțiuni: Dana Budeanu a fost dată de afară de la Protv pentru insultă și calomnie, a incitat la violență împotriva femeilor (există un dosar penal în curs), toate acestea au propulsat-o în cariera de influențator. De ce? Pentru că mulți români se recunosc în cei pe care-i admiră. Mulți români au la activ infracțiuni pentru a urca în carieră, mulți români consideră decența și respectul reciproc niște mofturi, mulți români gândesc și se exprimă în cuvinte dure și cauționează insulta, ca act de limbaj.

Ce efect are asupra PSD-ului cultivarea acestui tip de influențatori? Scufundă partidul. Mai întâi îl fixează definitiv ca imagine, ca partid al oamenilor de proastă calitate, violenți în limbaj și atitudine, adică îi creează o imagine de Partidul România Mare (Dana Budeanu se declară public o admiratoare a lui Vadim Tudor, deși respectivul era de extremă dreapta). Nu ar fi extrem de grav. Ceea ce este cel mai grav este că un astfel de val de violență de limbaj naște un al doilea val, de răspuns. Marea este lină. Undeva, în larg se creează un val. Vine tumultuos spre țărm. Se sparge de țărm. Apoi se retrage în larg.

Valul creat de influențatorii violenți în limbaj creează un val de răspuns. Care va îngropa bărcile politicienilor care se bazează pe ei. Eu spun astăzi că Gabriela Firea avea sau nu șanse să căștige….dar acum sunt sigur că va pierde și motivul este Dana Budeanu. Dana Budeanu a creat ceea ce se credea că va fi valul care o va ridica pe Gabriela Firea și este, de fapt cea care a creat valul care o va îngropa pe Gabriela Firea.

Limbajul violent, dur, de tip Vadim Tudor, naște mereu răspuns. Naște mereu reacție. De respingere. Cu cât este mai puternic valul inițial, cu atât este mai mare valul de răspuns. Și valul de răspuns nu înseamnă tot limbaj violent. Înseamnă pur și simplu, respingere, saturație. Civilizație. Se închide pur și simplu ușa în fața celui care țipă, zbiară, face spume la gură. Din cauza Danei Budeanu, Gabrielei Firea i se va închide și acea parte din ușă care mai îi era deschisă. Nu mă credeți, urmăriți ce se va întâmpla la alegeri.

Dana Budeanu îi face atât de mult rău Gabrielei Firea, încât am crezut, la un moment-dat, că este plătită de liberali – oricum are un discurs de extremă dreaptă, în care glorifică oamenii bogați, doar ei au voie să-și dea cu părerea etc, ceea ce contravine sută la sută principiilor social-democrate. NU e plătită de liberali.

Este pur și simplu prostie online 🙂

În comunicarea politică, vremea Odelor și a Omagiilor s-a încheiat acum 30 de ani. Dar da, e adevărat că Corneliu Vadim Tudor făcea Omagii 🙂

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca