De ce nu-l mai vor europenii pe Putin

De ce nu-l mai vor europenii pe Putin

Pentru că vor autonomie, pentru că vor să se rupă de SUA (este proiectul Macron – Merkel), vor să nu mai depindă militar de vecinul de peste Ocean doar pentru că-i apără de vecinul de la Est, vor să-și afirme practic independența.

Și atunci, cel mai simplu este ca vecinul de la Est să nu mai reprezinte o amenințare. Adică să devină o frumoasă și pașnică țară, democratică, cu care Europa să aibă dialog. Nu temeri perpetue.

Acesta este proiectul pentru Rusia și unul dintre motivele pentru care va pica Putin. Pentru că europenii vor să-și decidă singuri soarta fără să mai aibă nevoie de umbrele de protecție. Și de cheltuieli militare. Și noi cumpărăm rachete de miliarde dolari ca să ne apărăm de Rusia. Nu era mai frumos dacă Rusia era o țară cuminte și democratică, deci făceam cu acei bani școli? Ba da, era.

Să nu uităm, totuși, că Putin nu înseamnă Rusia. Rușii înseamnă Rusia iar rușii, în sine, ca popor, sunt niște oameni faini, așa, ca moldovenii noștri, că au aceleași rădăcini.

Deci adio Putin, hai cu democrația și buna-înțelegere. Să bem o vodcă, că vine iarna.

Eu sunt curios cum arată tractoarele bielorușilor. Și autobuzele lor. Nu o să aflu prea devreme, că noi luăm de la turci unde e democrație cât vara polară.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca