Polonia va construi de la zero propria sa mașină electrică

Polonia va construi de la zero propria sa mașină electrică

Și nu orice fel de mașină, ci una care să rivalizeze cu Tesla, celebra marcă a lui Elon Musk.

Cine va face asta? O companie de stat (apropo de mitul că numai companiile private pot face performanță), care se numește Electromobility Polonia.

Premierul Mateusz Morawiecki  anunța în 2016, pe când era ministru de finanțe, că un milion de mașini electrice vor circula pe drumurile Poloniei până în 2025. Și el nu dorea ca ca acele mașini să fie construite doar de companii străine.

Astfel că guvernul a înființat Electromobility Polonia, o firmă finanțată de mari companii energetice de stat, tocmai în ideea de a construi mașina electrică poloneză.

Electromobility Polonia vrea să înceapă producția în 2023, urmând să vândă 60.000 de vehicule în primul an și apoi peste 100.000 în anii următori.

Rămâne de văzut dacă ambițiosul plan polonez se va realiza. Între timp, noi stăm mereu cu mâna întinsă ca singur mod de a avea succes în plan economic.

Nu știm altul.

 

 

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca