Cum se falsifică alegerile

Cum se falsifică alegerile

Ați văzut zilele trecute filmulețul în care se falsificau semnăturile de susținere a candidaților? La Primăria Sectorului 5? E o procedură general acceptată, ați văzut că cei care falsificau pentru bonuri de la Lidl ziceau că mai bine se duceau la PNL, că plătește mai bine. Candidații nu participă la alegeri pentru că vrea publicul, ci pentru că se falsifică opțiunile publicului.

Așa se falsifică și alegerile (cu alte tehnici, desigur). Este o procedură general acceptată, de aceea nimeni nu are emoții în așteptarea rezultatelor.

E o miză prea mare, cea a rezultatelor post-alegeri pentru a fi lăsată la îndemâna publicului. Publicului i se permite accesul numai la spectacolul de teatru. În fabrică, unde se fac mașinile, nu.

Uitați-vă la Belarus. Exit-poll-urile au anunțat victoria lui Lukașenko cu 80% din voturi. Nicio legătură cu realitatea. Citiți aici cu atenție acest articol.

Despre cum se construiește realitatea. Realitatea este construită. Amintiți-vă cum ați dezinfectat, ca fraierii, telefoane, bancnote, haine. Pentru că aveți tendința să credeți în realitatea construită. Uitați sau nu știți că se construiește.

O să vă amintesc pe blog. Dacă mi se va permite, desigur.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca