Nu se vor organiza alegeri locale la toamnă

Nu se vor organiza alegeri locale la toamnă

Din trei motive:

  1. Virusul continuă să câștige teren. În toată Europa începe a doua cocoașă a primului val (deși s-a râs de Tătaru când a folosit acest termen, asta se întâmplă, iar termenul se folosește peste tot). În Franța, azi este a treia zi consecutivă cu peste 3.000 de infectări, în Italia s-au închis cluburile și barurile, iar masca a devenit obligatorie după ora 18 etc, virusul a suferit o nouă mutație care îl face de 10 ori mai contagios, după cum arată studii citate de prestigioasa publicație Bloomberg.  Se va vedea în curând ce înseamnă de 10 ori mai contagios.
  2. Frica se va întoarce, ca un bumerang, împotriva celor care au creat-o: politicienii. Politicienii au injectat doze imense de frică în public. Acum vor primi ceea ce au dat. Frica îi va lovi peste picioare, pentru că oamenii nu vor ieși la vot. Nu ai voie să stai în spații închise la distanță mică de celălalt, se închid terasele la 24, ca să nu socializezi și crede cineva că în sate, comune, chiar și în orașele mari, se vor respecta regulile de distanțare fizică și portul măștii pe gură și pe nas la vot? În încheierea acestei idei, este interesant că frica îi va lovi tocmai pe cei care au creat-o, adică le va tăia din ambițiile de parvenire. Așa e în viață, ceea ce faci, bun sau rău, se întoarce la tine.
  3. Nu se va putea, într-o lună de zile, organiza vot prin corespondență în toate satele și comunele. Ar fi un haos generalizat, care ar duce la anularea alegerilor.

Consecință:

Multe partide vor da faliment. În acest moment cheltuiesc sume imense pentru campania electorală, bannere stradale etc și, ca de obicei, le plătesc la final, după ce, speră ele, câștigă locuri la primării, deci acces la banul public. Dacă nu se vor mai organiza alegeri, nu vor mai plati serviciile de publicitate electorală. Deci vor intra în faliment. Asta va ascuți mult bătălia pentru organizarea alegerilor cu orice preț. Iar consecințele sociale pot fi greu de imaginat. Pe de altă parte, falimentele vor ecologiza mediul politic 🙂 Cam asta face virusul, ecologizează 🙂 Așa cum multe companii dau afară oameni, să sperăm că și în partide se vor rări ariviștii și vor rămâne profesioniștii.

Efect pozitiv:

Va scădea gradul de manipulare al interesului public. Nu este bine să faci alegeri, de niciun fel, sub imperiul emoțiilor. Iar sub presiunea cifrelor mari ale pandemiei, emoția este constantă sau în creștere. Cel care face alegeri sub imperiul emoțiilor pierde, celălalt câștigă. Deci dacă nu se vor organiza alegeri locale în toamnă, vor pierde politicienii, nu alegătorii. Și asta se vede din discursurile lor de acum.

Hiene.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca