Cum ne manipulează prin sondaje

Pe 15 august, stiripesurse.ro anunță sondaj SOCIOPOL cu următoarele rezultate:

Gabriela Firea – 41%

Nicușor Dan – 34%

Traian Băsescu – 15%

Pe 16 august, g4media.ro anunță sondaj Cult Market Research, cu următoarele rezultate:

Nicușor Dan – 50%

Gabriela Firea – 42%

Traian Băsescu – 5%

Într-un sondaj câștigă Gabriela Firea, în alt sondaj câștigă Nicușor Dan.

Nimic nu mai e adevărat în spațiul public românesc. România e Belarus.

Iar principiul e simplu: e anunțat un câștigător în sondaje pentru a genera efectul de turmă, oamenii au în general tendința să meargă cu cel care are cel mai mari șanse.

Totuși este de observat că în ambele sondaje, Firea are procente asemănătoare, 41-42%. La Nicușor Dan e minciuna: într-un sondaj are 34%, în alt sondaj 50%. Și la Băsescu e minciună: 5-15%.

 

 

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca