Guvernul Orban transformă profesorii în interlopi

Guvernul Orban transformă profesorii în interlopi

Că ce sunt interlopii decât niște oameni care încalcă legea? Refuzând să crească salariile profesorilor la un nivel decent, Orban încurajează toate practicile ilegale din sistemul de învățământ: de la meditațiile care merg în paralel cu cele de la școală și devin indispensabile pentru nota bună la BAC (unde, de fapt, se face școala acasă, nu la școală), la corupția din sistemul de învățământ, la slaba pregătire a profesorilor (cine vrea să se facă profesor și să câștige mai puțin decât o femeie de serviciu)?

Guvernul Orban încurajează practic disoluția sistemului educațional din România (pentru că asta înseamnă încurajarea ”practicilor negre”) și vulnerabilizarea morală (prin pauperizare) a corpului didactic.

Pentru că nu sunt bani, spune guvernul Orban. Pentru că banii, puțini câți sunt, trebuie direcționați spre investiții. Iar eu întreb: nu cumva Iohannis reușise victoria istorică de a aduce de la Bruxelles suma istorică de 80 de miliarde de euro? Bani care trebuiau folosiți pentru investiții? Școli, autostrăzi…? Așa frumos suna basmul cu care a venit Iohannis de la Bruxelles…Basm care începe să sune din ce în ce mai mult cu o lălăială spusă la beție, de care nu vrea să-și mai amintească nimeni.

Deci, atunci când spune că nu sunt bani, Orban trebuie să spună, de asemenea: mai vin sau nu banii de la Bruxelles? Ce înseamnă investiții? Bani pentru menținerea în viață a 4 televiziuni de știri la 20 de milioane de locuitori, fapt unic în Europa, reprezintă o investiție?

Și încă ceva: premierul Ludovic Orban a spus că nu pot fi crescute pensiile cu 40%, pentru că acest fapt ar fi unic in Europa. Mă bucur că folosește acest sistem de referință. În acest context îl anunț că salariile profesorilor din România sunt cele mai mici din Europa. Deci nu mai pot fi menținute la acest nivel și trebuie crescute.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca