În ce condiții intră o zonă în carantină?

În ce condiții intră o zonă în carantină?

Legea carantinei a intrat în vigoare azi. Conform acestei legi, o zonă poate fi plasată sub carantină printr-un ordin al şefului DSU, care este Raed Arafat, sau al unei persoane desemnate de el, în baza unei decizii ale Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă. Pentru această măsură este nevoie şi de avizul Institutului Naţional de Sănătate Publică.

În ce condiții? Un răspuns la această întrebare a oferit chiar azi de premierul Ludovic Orban: „Dacă creşte numărul de persoane infectat peste, să zic, 1.200, am putea ajunge să luăm măsuri restrictive locale, zonale, de carantinare. Unde apar focare se dispune măsura suspendării temporare a activităţii economice”, a spus Orban în şedinţa de Guvern.

La rândul lui, ministrul Sănătăţii Nelu Tătaru a spus la un post de televiziune că se poate ajunge la carantinarea unui cartier sau a unei localităţi dacă sunt peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori.

Cele mai multe cazuri îmbolnăvire sunt în Bucureşti – 4.618, urmat de județele Suceava – 4.290, Braşov – 2.424, Argeş – 2.176, Galaţi – 1.677, Vrancea – 1.400, Dâmboviţa – 1.253, Prahova – 1.183, Iaşi – 1.149, Botoşani – 1.108, Neamţ – 1.071, Ilfov – 1.045, Buzău – 1.018.

 

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca