Proștii care cred în happy-end

Proștii care cred în happy-end

România e plină de consumatori de filme americane, care au happy-end. Nu prea se uită lumea la Cinemax etc, cu filme europene, că filmele europene se cam termină prost. Și, consumatorii de filme americane au consumat povestea cu coronavirusul, exact ca pe un produs hollywoodian: ne închidem în case, asta e partea în care închidem ochii în cinematograf, apoi ieșim din case și se termină tot. Și, ca niște adolescenți, că mai ales adolescenții se uită la filme americane, și-au dat drumul înainte să se termine.

Cam asta s-a întâmplat. Poate exista ceva mai penibil? Nu. Și au făcut asta persoane de 50 de ani, de 60 de ani, persoane care se consideră mature. Toți sunt consumatori de happy-end. Așa au fost crescuți de părinți, de bunici, au dus-o în puf. Și cred în puf. Puful trebuie să revină. Dar uite că nu revine niciun puf. Pentru că unii nu au putut să se abțină, au luat tot puful.

Și acum stăm toți nepufuliți și ne uităm unii la alții: cine a fost prostul? Cine și-a dat drumul? Pun pariu că nimeni nu-și mai asumă acum. Că a umblat fără mască, că și-a tras masca pe bărbie șmecherește în metrou, nimeni.

Și, din cauza acestor indivizi, care confundă realitatea cu filmul, care au crezut că coronavirusul e un film american cu happy-end, o luăm de la capăt.

Pentru că realitatea bate filmul. Realitatea se poate încheia și tragic. Din cauza idioților care fug la mall să ronțăie popcorn și să vadă happy-end.

În final, am o veste. Coronavirusul este așa cum este, o boală care pentru unii înseamnă o suferință scurtă, pentru alții o suferință lungă, pentru unii moartea, pentru unii, nimic. Dar în spatele coronavirusului vine ceva mult mult mult mai grav. Cu mult mult mai grav. Este hidoasa criză economică. Care crește acum, crește, crește, cu fiecare mască nepurtată, cu fiecare restaurant care nu se deschide, cu fiecare activitate care s-ar deschide, dar nu se deschide, de teamă, cu spectrul unei toamne care timorează orice afacere….Criza crește enorm, în spate, în culise. Pentru că niște idioți își pun masca pe bărbie și răd cu gura plină cu popcorn.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca