Guvernul vrea manifestații de stradă anti-COVID

Guvernul vrea manifestații de stradă anti-COVID

De ce? E simplu: în politică, pentru a izbândi, trebuie să te lupți cu un dușman. Iar dacă nu există, îl creezi. Să vedem puțin faptele: au ieșit mai întâi în Piața Victoriei niște indivizi de care nu auzise nimeni, cum e Oana Lovin. Imediat, influențatorii pro-guvernamentali au promovat intens informația care arăta că Oana Lovin a făcut videochat. Și au făcut-o foarte cunoscută. Numărul de urmăritori ai mesajelor sale s-a triplat. A căpătat putere. Apoi a ieșit în Piața Victoriei Mugur Mihăescu. Influențatorii pro-guvernamentati au rostogolit mult informația că a fost informator al Securității. Publicitatea negativă e publicitate. I-au dat notorietate. A câștigat 20.000 de urmăritori. Și putere. Este o chestiune de manual de clasa a patra în domeniul comunicării politice, ceea ce scriu. Iar cei care fac comunicare politică în România au mai mult de patru clase, deci știu foarte bine ce fac și care sunt efectele 🙂 Dacă cei doi nu ar fi fost luați în seamă deloc, s-ar fi stins. Indiferența i-ar fi transformat în niște nimeni. Dar au fost luați în seamă, li s-a dat putere. Dacă elefantul începe să se certe cu furnica, furnica crește.

De ce? Pentru că succesul se dobândește în luptă. Ca să ai succes trebuie să te lupți cu cineva, cu Răul. Și dacă Răul nu există, dacă dușmanul nu există, îl construiești tu. Lumea se raliază cu tine, întotdeauna în fața pericolului se strâng rândurile, iar tu câștigi, îți atingi obiectivele. De aceea, de multe ori, pericolele sunt inventate.

Citește și Manipulare strategică în criza Covid |Cum să fabrici un fake news în care protestatarii anti-coronavirus din București l-ar fi aplaudat pe Putin.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca