83 de milionari cer să fie taxați mai mult pentru acoperirea crizei COVID

83 de milionari cer să fie taxați mai mult pentru acoperirea crizei COVID

Un gest la care nici nu putem visa în România

Un grup de 83 de milionari a publicat azi o scrisoare deschisă prin care cer să fie taxați mai mult, “imediat” și “de manieră permanentă”, pentru a contribui la revenirea după criza generată de pandemia cu noul coronavirus.

“Având în vedere că Covid-19 lovește mapamondul, milionarii, ca noi, avem un rol esențial pentru a ajuta mapamondul să-ți revină”, scriu semnatarii unei scrisori deschise, printre care se află cofondatorul gigantului american de înghețată Ben & Jerry’s, Jerry Greenfield și realizatorul britanic Richard Curtis.

Scrisoarea, publicată înainte de reuniunea miniștrilor de finanțe G20 și a summitului european extraordinar privind relansarea UE din această săptămână cere guvernanților să  “să crească taxele destinate oamenilor ca noi, imediat, substanțial și de manieră permanentă”.

“Noi nu îngrijim bolnavii în unitățile de terapie intensivă. Noi nu conducem ambulanțele care duc bolnavii la spital. Dar noi avem mulți bani. Este nevoie de mulți bani acum și în anii care urmează pentru revenirea din criză, al cărei impact va dura zeci de ani și va împinge 500 de milioane de oameni în sărăcie. Problemele cauzate de COVID 19 nu pot fi rezolvate numai prin acte de caritate, oricât ar fi de generoase. Guvernanții trebuie să crescă taxele pentru oamenii cei mai bogați ai planetei, cum suntem noi, pentru a finanța în mod adecvat sistemele de sănătate, școlile și securitatea” scrie în scrisoarea deschisă acest grup, format din 83 de milionari.

V-ați putea imagina acest gest în România? Niciodată. Noi acum trăim un capitalism de ani 60, unde fiecare este pentru el, individualism feroce. Individualism feroce – una dintre cauzele pentru care România este campioană la nepurtat mască. Nu ne pasă de celălalt. Noi să reușim, după noi potopul. Și alte vorbe populare românești.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca