Despre ce a zis Selly

Despre ce a zis Selly

Nu credeam că voi ajunge vreodată să comentez ce spune Selly, dar comentez. Într-adevăr învățământul are nevoie de o restructurare profundă, este clar, fără putință de tăgadă. Dar aș vrea să comentez doar două lucruri:

 

  1. La ce te ajută comentariile la limba română? La formarea deprinderilor de decriptare a textelor complexe. Îți învață creierul să decripteze, descifreze, texte și înțelesuri profunde. Ceea ce îți folosește în viață, unde, de multe ori, ești pus în situația de a decripta înțelesurile unui text mai lung și mai complex. Fie că este vorba de o Ordonanță de Urgență, fie că este vorba de o chemare în instanță. Creierul a câștigat deprinderea de a decripta, analiza texte lungi, cu înțelesuri profunde.
  2. La ce te ajută integralele, derivate, logaritmii și alte asemenea denumiri urâte? Nici eu nu înțelegeam și am fugit de matematică toată viața. Abia mai târziu am înțeles: îți ordonează creierul, te invață să gândești logic, ordonat, ceea ce este o deprindere salvatoare de vieți. Mulți eșuează pentru că nu-și fac ordine în viață, nu sunt capabili să gândească și să ducă la bun sfârșit o strategie de carieră, relațională etc. Pentru că nu au creierul antrenat pentru așa ceva, pentru că nu au dobândit abilitatea de a face așa ceva.

 

Liceul este cel care-ți oferă abilități și deprinderi pe care le folosești mai târziu, în etapa a doua de învățare. Ai deprins creierul să gândească ordonat și logic în liceu? Apoi poți să faci o facultate la Politehnică, de exemplu, unde să înveți MESERIA, acele lucruri despre care spune Selly, că ai nevoie în viață (eu, de exemplu, sunt mereu orientat spre selectarea și predarea acelor părți din cercetările și teoriile mele care sunt utile studenților pentru viitoarea profesie). Liceul îți oferă deprinderi și abilități, adică terenul pentru partea a doua de învățare a vieții, unde vei primi instrumentele de lucru. Fertile, pe terenul deja format. Eu am absolvit Filologie-Istorie, deci am avut terenul pe care să urmez o facultate de Jurnalism și să scriu. M-a format pentru asta liceul.

Liceul nu îți oferă tot. Liceul îți oferă deprinderi și abilități, pe baza cărora să construiești. De aceea există școli profesionale. Liceul nu te învață să fii ospătar, dar dacă ai fost bun la matematică, vei fi un bun ospătar și apoi vei ajunge un bun antreprenor. Pentru că mintea, deprinsă în liceu cu logaritmi și derivate, va fi mereu acolo să te ajute. Nu te va lăsa să ieși la pensie ospătar. O minte leneșă, care a copiat în liceu, da, te va lăsa să mori ospătar.

În liceu se antrenează mintea. Liceul este o etapă, nu un final. Viața este un proces continuu de învățare. Care se poate efectua pe băncile unei școli sau prin lecții de viață. Important este să ai o minte bine antrenată. Cu ea poți să faci orice mai târziu.

Cei care cred că liceul trebuie să dea totul, că liceul este momentul când trebuie să înveți tot pentru viață și apoi să dai shut down, vor fi fericiți că și-au cumpărat o mașină de lux și vor considera momentul, ca apogeul vieții lor. Pentru că atât poate mintea lor, atât a fost învățată să lucreze.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca