Fenomenul Book Virgins ia amploare în Statele Unite ⋆ Horea Mihai Bădău

Fenomenul Book Virgins ia amploare în Statele Unite

Fenomenul Book Virgins ia amploare în Statele Unite

Ce sunt Book Virgins? Sunt absolvenții de liceu care sunt admiși la facultate fără să fi citit nicio carte în viața lor, de la început până la sfârșit. National Association of Scholars (NAS) a atras atenția asupra fenomenului, în ultimul raport intitulat “Beach Books: 2014-2016. What Do Colleges and Universities Want Students to Read Outside Class?” “Slaba dorință de a citi a candidaților la facultate care nu au citit nicio carte în viața lor determină comisiile de admitere să aleagă lucrări de slabă calitate și accesibile care se presupune, are putea fi atractive pentru  ‘Book Virgins’, adică cărți simple, care nu provoacă prea mult.”

Câți “B|ook Virgins” se află printre studenții anului I? Conform lui David Randall—care citează statistici NEA și Pew —numărul book virgins este de aproximativ 4 milioane, adică 20% din totalul studenților de anul I. Din păcate acești studenți au descoperit că pot obține note bune în liceu fără să citească nici măcar o pagină din lucrările cerute în programă.

În schimb, majoritatea studenților americani consideră extrem de jenant să nu-ți pierzi virginitatea înainte de a merge la facultate.

Sursa studiului citat de presigiosul profesor american Peter Gross

 

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca