Suntem mai bogați decât ungurii și grecii

Suntem mai bogați decât ungurii și grecii

Conform datelor publicate acum două zile de Eurostat: nivelul de trai al românilor, măsurat din punct de vedere al consumului şi puterii de cumparare, este mai mare decat al ungurilor, grecilor şi bulgarilor, dar la egalitate cu al polonezilor.

Astfel, consumul individual efectiv (AIC), un indicator al nivelului bunăstării gospodăriilor, a continuat să crească în România în anul 2019, ajungând la 79% din media Uniunii Europene, de la 70% din media UE în 2018. După acest indicator, România este la egalitate cu Polonia şi devansează ţări precum Grecia, Estonia, Slovacia, Letonia, Ungaria, Croaţia şi Bulgaria.

Pe primele locuri în acest clasament se situează Luxemburg, cu un consum individual efectiv cu 35% peste media UE, urmat de Germania (23% peste media UE), Austria, Danemarca, Belgia, Olanda, Finlanda, Suedia şi Franţa (toate cu un nivel cuprins între 5% şi 20% peste media din UE).

În varianta mai cunoscuta de măsurare a nivelului de trai, calculat în PIB per capita la paritatea puterii de cumpărare standard (PPS), în 2019 România avea un PIB per capita de 69% din media UE, în creştere faţă de 64% din media UE în anul 2018. După acest indicator, România devansează Grecia, cu un PIB pe cap de locuitor la paritatea puterii de cumpărare standard aflat la 68% din media UE, Croaţia, 65% din media UE, şi Bulgaria, 53% din media UE.

La efectuarea comparaţiilor internaţionale ale volumului, AIC este adesea considerat ca fiind măsura cea mai potrivită, deoarece nu este influenţat de faptul că organizarea unor servicii importante consumate de gospodării, precum serviciile de sănătate şi de educaţie diferă mult de la o tara la alta.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca