Trebuie investiții majore în Educație!

Trebuie investiții majore în Educație!

Altfel rezultatul e cel de acum: lumea acționează în turmă! Nu are inteligența de a gândi și atunci urmează orbește tovarășa-oaie.

Mai întâi s-au bulucit în magazine, ca nebunii, de frica virusului ucigaș. Prima mișcare de turmă. Nu exista nicio informație oficială că se vor închide magazinele. Nu se închiseseră niciunde. Nu contează.

Acum nu mai cred că există virusul. Deloc. A doua mișcare de turmă. Nu există nicio informație oficială, niciun studiu care să ateste că virusul nu există. Nu contează.

Cum îți dai seama că e turmă? Simplu. Dacă întrebi o oaie de unde are informațiile, care e sursa, îți va răspunde: știe toată lumea sau întreabă oamenii de pe stradă! Adică celelalte oi. Așa funcționează turma. O oaie urmează oaia de lângă ea, care urmează oaia de lângă ea. Și tot așa. De unde știi că au murit 35.000 de oameni acasă? De la celelalte oi! Ieși și tu pe stradă și întreabă oile! Toată lumea știe!

Scuze, dar mă pufnește râsul. Deși nu știu dacă e de râs sau de plâns.

Investiți în Educație!

Ca să ridice oaia capul deasupra turmei, să vadă ce se întâmplă și să judece cu capul și cu ochii ei. NU cu capul și cu ochii vecinei de turmă. Care, la rândul ei, este cu capul și cu ochii în blana vecinei de turmă și tot așa.

 

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca