Sfârșitul influenței prin încălcarea legii

Sfârșitul influenței prin încălcarea legii

Cazurile Budeanu și Colo (vloggerului) arată un singur lucru: că nu se mai pot câștiga notorietate și influență online prin încălcarea legilor.

A fost o practică în online-ul românesc: câștigarea audienței, mai ales la început de drum, prin încălcarea legii, ca să creezi discuții, să faci buzz, să devii cunoscut (chiar și vloggerul Colo a spus că a făcut acel video anii trecuți, când era la început și încerca să câștige audiență).

Așa s-au ridicat mulți, susținuți, pe de o parte, de publicitatea unor companii ale căror oameni de marketing si PR nu au niciun fel de respect față de etica online și, pe de altă parte, de vidul legislativ din România (unde cal0mnia și insulta nu sunt incriminate penal de teama revenirii la cenzura din perioada comunistă, deși în Franța, de exemplu, pentru calomnie și insultă se face închisoare) și de lipsa de reacție a societății civile.

Din fericire, începe să se civilizeze și România. Există norme etice de comunicare online europene (cu autor român!!), începe să se formeze o societate civilă reactivă, susținută de lideri de opinie…

România este pe drumul cel bun. Încep încet-încet să se asfalteze drumurile și la noi în sat și să dispară toaletele din fundul curții, cu mirosul lor cu tot…

Citește despre Prima Cartă Etică a Rețelelor Sociale

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *