După frică urmează mânie

După frică urmează mânie

Așa cum am scris încă din 25 ianuarie, după frică urmează întotdeauna mânie.

Mânia poate fi folosită. Ca armă. De obicei împotriva guvernanților (așa cum se întâmplă acum în SUA)

De aceea, de multe ori ea este drenată, este stors publicul de mânie, este drenată exact ca un puroi care s-a strâns peste o rană infectată. Dacă drenezi mânia, scapi. Că publicul scoate toată mânia din el și nu se mai poate mânia pe tine. Asta se întâmplă acum în România, cu educația sexuală și toate scandalurile din jurul ei (și toate subiectele care au apărut și mai apar). Se stoarce mânia, cu un subiect care face apel la instincte primare, exact ca și cum ai face o incizie mai adâncă, decât locul unde se află puroiul, pentru a curge tot.

Este o operațiune de curățare a psihicului colectiv. Atât.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca