De ce să citești?

De ce să citești?

De ce ieși din casă? De te simți mai bine după o plimbare printr-un loc frumos, unde vezi lucruri frumoase? Ăsta e cititul. Gimnastică pentru creier. Deschizi cartea și nu vezi nimic. Sunt niște litere. Șiruri de litere. Trebuie să faci efort ca să înțelegi sensurile lor, trebuie să știi alfabetul, trebuie să le transformi în imagini în mintea ta. Asta e gimnastica mentală. Sigur că e mai greu decât să te uiți la poze. Pe Instagram. Așa cum, să ieși la plimbare e mai greu decât să stai toată ziua în pat. Trebuie să pui un pas înaintea celuilalt, să decizi în ce direcție mergi, ce faci… Groaznic. Dar încă nu ți-e foarte greu să faci asta. Știi de ce? Pentru că încă, în școală ai învățat să citești. Încă în școală te-ai chinuit cu texte cu fraze lungi din Sadoveanu. Și asta ți-a făcut corp frumos, ca să păstrăm paralela cu mișcarea și gimnastica. Încă ai corp frumos, poți să decizi ce faci cu el, îl paradești sau îl păstrezi. Când o să simți că ți-e greu să te dai jos de pe canapea și să faci 500 de metri pe jos, înseamnă că te-ai îngrășat și deformat. Când o să simți că ți-e greu să citești o carte fără poze, înseamnă că te-ai îngrășat și te-ai deformat mental. Ai șunci și vergeturi cât casa, care se văd numai când vorbești cu o persoană inteligentă. Adică numai o persoană inteligentă o să observe. Niciodată un obez nu o să-i spună unui alt obez: hm, te-ai îngrășat, nu arăți bine. Pentru că ești ca mine. Niciodată un prost nu o să-i spună unui alt prost, că e prost.

De aceea cei care se prostesc, se refugiază în compania altor proști, așa cum o persoană care s-a neglijat și s-a umflat, va merge la petreceri cu umflați ca să nu se simtă umflată.

Apropo, dacă ai citit până aici nu ești prea umflat, că dacă erai umflat, oboseai numai când vedeai ce mult text are articolul, așa cum pe umflați îi descurajează 10 etaje de scări când nu merge liftul.

Deci dacă ești aici, la rândul 476, bravo, bravo, servus, servus, te ții bine, dacă mai muncești puțin, o să ai corp de plajă la vară. Adică de mâine, că se încălzește 🙂

Cititul este ca abonamentul la fitness, ca alergatul. NU lăsa grăsimea să se depună. Citește. Ca să fii frumos/frumoasă, atrăgător/atrăgătoare. Pentru oameni deștepți.

Nota: umflații fizic sunt foarte ok, i-am folosit în scop didactic. Deși în Franța, grăsimea e văzută ca un semn de delăsare. Dar francezii nu se culcă dacă nu aleargă. Nici italienii. De aceea sunt supli deși mănâncă pizza și paste.

Și, bine la sugestia prietenilor mei de pe Facebook, o să deschid o rubrică de recomandări de lectură pe blog. Că și eu mă îngraș.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca