La terase o să fim triați observațional. Chelnerii vor urmări dacă tușești sau strănuți

La terase o să fim triați observațional. Chelnerii vor urmări dacă tușești sau strănuți

De la 1 iunie, când vom merge la terase, vom fi supuși unui triaj observațional, făcut de personalul teraselor. Avocatul Ana-Maria Udrişte a explicat pentru Mediafax care este diferența între triajul care va fi făcut la intrarea pe terase și cel epidemiologic, obligatoriu, la intrarea în clădirile de birouri.

Triajul observaţional, atât la nivelul angajaţilor, cât şi în cazul clienţilor, este reglementat prin intermediul normelor publicate cu numai două zile înainte de deschiderea efectivă a teraselor şi nu presupune decât observarea eventualelor semne şi simptome respiratorii. Adică chelnerii te vor urmări dacă tușești sau strănuți. „În cazul teraselor, triajul epidemiologic se va face doar sub forma triajului observaţional, adică fără măsurarea temperaturii clienţilor şi fără a fi necesar ca persoanele desemnate să aibă o pregătire specială în acest sens sau să fie numite în mod expres printr-o decizie internă”, a spus Ana-Maria Udrişte. „Triajul observaţional al clienţilor va fi făcut de personalul nostru, în timp ce administratorul localului se va ocupa de triajul angajaţilor”, a declarat şi Valentin Scarlat, proprietarul unei terase.

„În plus, antreprenorii se pot ajuta şi de afişele pe care trebuie să le pună la intrarea în locaţie pentru a informa clienţii despre măsurile împotriva răspândirii Covid-19 şi pot detalia situaţiile în care accesul acestora poate fi refuzat”, a mai declarat avocatul Ana-Maria Udrişte.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca