După pandemia de coronavirus vine pandemia de prostie

După pandemia de coronavirus vine pandemia de prostie

Ultimul trimestru la liceu a fost cel mai prost din ultimii 50 de ani. Și nu numai în România, peste tot în lume. Nu s-a mai învățat nimic. Și profesorii și elevii au stat o lună cu burta la soare, că nu sunt tablete, apoi hop, într-o lună toată materia și note cu….acordul părinților. Apoi vine BAC-ul care va fi un simulacru. Anul acesta se intră cel mai ușor la facultăți, din ultimii 100 de ani, de când s-au înființat. Anul ăsta și dacă fluturi batista în dreptul geamului unei facultăți intri.

Cambridge University a anunțat că suspendă cursurile față în față până în vara lui 2021. Deci până în 2021 va fi învățământ la distanță. Acolo sunt mulți profesori bătrâni și niciunul nu vrea ca drumul la facultate să fie ultimul din viață. Rezultatul? Oameni slabi pregătiți, oameni care învață că se poate și așa, că poți să treci prin școală ca brânza prin lapte (oricum se trecea ca rața prin apă, acum e de o mie de ori mai rău, că rața nici măcar nu mai atinge apa!)

Rămân goluri mari de pregătire. Și nu e numai un gol de un trimestru. Și în următorii doi ani, din cauza distanțării fizice, vor continua golurile. Eu am văzut efectul unor astfel de goluri în Franța. În Franța, în școala primară, poți să treci clasa, să scapi de corigențe, pe propria răspundere a părintelui. Adică părintele semnează o declarație pe propria răspundere și copilul trece clasa fără să știe tabla înmulțirii. Fără să știe noțiuni de bază. Că îl face camionagiu, părintele, nu are nevoie. Pe urmă se răzgândește și îl dă la facultate. Așa se face că în anul întâi am avut studenți care nu știau ce înseamnă tissu (țesătură). Aveam eu vocabular mai bogat decât ei. Din fericire, ei nu mai trec în anul doi, că în sistemul francez nu e ca la noi, că toți cei care încep facultatea trebuie să o și termine, deci încep 400 și trec în anul doi 60. Iar în anul trei 40. De aceea eu predau la anul III și la Master, anul II. Pentru că sunt profesor de elită. În ultimul an am predat doar la anul II Master, unde sunt cei mai buni profesori, pentru ca sunt si cei mai buni studenti, cernuți prin trei examene de admitere (ultimul dupa primul an de Master). Am avut un singur an la anul I, acum trei ani, am ținut locul unui coleg și nu mai vreau. Am inchis paranteza. Stati putin, ca o ma las putin deschisa. In Franta, in timpul restrictiilor, un francez din zece a scris o carte. La noi…? Deci sistemul lor, in care multi incep si putini termina functioneaza.

Revenind. Ce facem cu prostia? Ce facem, că scăderea standardelor asta înseamnă, porți larg deschise pentru prostie. Toți proștii vor ajunge unde nici nu visau, pentru că nu aveau acces. Acum totul e simplu, deci proștii vor avea loc peste tot. Vom avea bombardieri doctori, cum devenise într-o vreme o modă printre fotomodele sau dansatoare la bară să fie studente, că le mai creștea tariful.

Dragi prieteni. Este un mare pericol. Noi stăm acum înghețați de spaimă, adică cu ochii închiși. Dar în timp ce stăm cu ochii închiși și tremurăm, pe lângă noi se întâmplă lucruri îngrozitoare. Pe care le lăsăm și le acceptăm, pe principiul, bine, lasă să fie, important e să nu murim. Pe principiul important e să nu murim, poate să ni se bată și un cui în deget, că tot nu murim. Mapamondul se prostește, lumea nu mai merge la școală, școala se face în bătaie de joc. Credeți că peste un an, când școala va reveni la jnormal, vor reveni la normal și elevii? Vor dezinstala TikTok și vor spune, uraaa, vreau să citesc cărți? Nu. Prostirea are un singur drum, descendent. Iar acum societatea, speriată de moarte, produce proști, instalează proști acolo unde nu ar avea ce căuta. Iar ei, după ce vor ajunge la butoane, ne vor duce unde îi duce mintea! Nu sună aiurea? :))

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca