De ce rămân singure femeile cu copii

De ce rămân singure femeile cu copii

Pentru că și-au atras bărbații prin mijloace (arme) fizice și, bieții de ei, după ce au trecut de faza nașterii, vor face ceea ce au fost obișnuiți să facă: alegeri fizice. Unde ea, o perioadă, nu mai poate concura. Dar ea este cea care a stabilit regulile jocului: fizicul îl va aduce la mine. Fizicul îl va duce la alta.

Atunci când au apărut probleme în cuplu s-au retras în relația cu copilul, pe care l-au folosit ca înlocuitor de partener, așa cum și motanul poate fi înlocuitor de partener. Greșeală care se perpetuează și după despărțirea de el, mai ales dacă copilul este băiețel, iar băiețeii, exact ca motanii, devin foarte posesivi și nu prea înțeleg ce se întâmplă (o vreme își confundă mama singură cu partenera, așa cum și fetele caută mereu în iubiți întruchiparea taților), greșeală fatală pentru că, peste ani, el, băiețelul, devine bărbat și pleacă de acasă cu altă femeie. Moment în care are loc a doua despărțire, mult mai traumatică decât prima, (de soț), ceea ce se traduce în toate mesajele pe care le vedeți de la iubitele băieților, care sunt disperate că mamele lor se poartă ca și cum ar fi iubitele numărul doi. Și ar vrea să fie numărul unu. Băiatul mamii. I-ai dat să mânânce?

Nu au trecut niciodată la faza a doua a relației, dincolo de atracția fizică, care se numește acceptarea omului. Acceptarea omului care se află dincolo de rolurile și măștile pe care le afișăm zilnic. Omul este cel pe care îl mai doare burta, care mai merge la toaletă, care, într-o zi nu are chef de nimic sau care într-o zi are chef de totul. Se numește efectul de toaletă. Acceptarea omului înseamnă să accepți că este un om, exact ca tine, cu tot ce presupune asta. Am fost în vizită, acum mulți ani, la un cuplu care locuia într-o casă cu etaj. Și am fost șocat: nu aveau uși la toalete. Se acceptaseră și se iubeau ca oameni, nu ca personaje, nu ca actori, nu ca reprezentări false. Bine, exemplul este puțin dus la extrem dar l-am folosit pentru că se înțelege mai ușor ideea. Dacă de la început folosești cele mai ușoare tehnici, cum este atracția fizică, vei descoperi că tehnicile ușoare, deci ieftine, durează exact cât durează un produs ieftin. Dacă vrei lucruri de viitor și ca copilul să aibă un tată alături toată viața (tatălui), ai încredere în tine și construiește durabil. Tehnicile bazate pe fizic arată nesiguranță de sine. Ai încredere în tine. Toată lumea merge la toaletă. Și el. Dacă te va respinge pentru asta, va pleca oricum. Când vei avea mai mare nevoie de el. Și nu uita: cum îl crești așa îl ai. Pentru că pe el l-a crescut, în realitate, mama. Deci te va urma, va face ce îi spui, că a trecut de la o femeie la alta. Tu îl vei educa. El este obișnuit să se lase educat de femeie. Nu-ți bate joc, nu-l educa prost. Pentru că prostul va lua decizii proaste 🙂 Succes 🙂

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca