Ce înseamnă raționalizarea produselor

Ce înseamnă raționalizarea produselor

Ce înseamnă raționalizarea produselor, că am văzut că acum cu asta sperie jurnaliștii lumea? E simplu: împiedică animalele să mai ia tone de făină. Vei putea lua 5 sau 3 sau câte or fi, pachete de persoană. Împiedică animalele să plece cu tot dezinfectantul pe care îl pot căra în duba cumnatului. Adusă special de la Giurgiu pentru asta. Poți lua 5 dezinfectante. Îți sunt suficiente. Și vor avea toți acces la produse. Măsura nu se ia pentru că s-au epuizat stocurile, ci pentru distribuirea lor echitabilă. Pentru că n-u s-e î-n-c-h-i-d magazinele. Se iau măsuri, pentru că altfel nu se pot stăpâni instinctele primare. Jurnaliștii biciuiesc oamenii, cu frica, guvernanții aleargă după ei, să îi pună în ordine, cam așa. Cuvântul raționalizare stârnește spaime în rândul celor care au trăit pe vremea comunismului: atunci mâncarea era raționalizată, o jumătate de pâine pe lună, o sticlă de ulei, o jumătate de pachet de unt etc. Care, toate, se drămuiau. Nu se va raționaliza ca atunci. Dar mă întreb, dacă nu se raționalizează, ce vor face oamenii cu atâta mâncare în casă? Pentru că unii ar fi în stare să cumpere tone, de fiecare dată când îi apucă frica, să doarmă în paturi de făină (asta cu făina mi se pare înfiorătoare, e tot de pe vremea lui Ceușescu, atunci se termina pur și simplu pâinea, dar de ce s-ar termina acum, pentru că se îmbolnăvesc toți brutarii sau de ce? sunt 100 de cazuri în România și nu a murit nimeni. În Italia sunt peste 20.000 de cazuri. Peste 20.000. Peste 20.000. La noi peste 100. Peste 100. Peste 100. Util de repetat ). Deci raționalizarea dacă se va face, se va întâmpla dintr-un singur motiv, acela că oamenii s-au purtat ca animalele. Și tu, dacă ai umplut una din camere cu mâncare, ai contribuit la raționalizare. Dar asta nu va însemna o sticlă de ulei pe lună, ca pe vremea lui Ceaușescu. Va însemna 5 sticle de ulei pe zi sau 5 sticle la o tură de cumpărături. Va înseamna NORMALITATE. Pe care statul o va institui cu forța, pentru că oamenii se poartă ca animalele. Atât. Și POATE NU SE VA AJUNGE la raționalizare. Dacă nu vor continua să cumpere animalic, nu se va ajunge. Dar dacă se va ajunge, asta va însemna. Că vei cumpăra cât cumpărai înainte, când mergeai la hipermarket. Iar oamenii vor redeveni normali. Vor putea să orneze castelul de conserve de acasă doar cu 5 noi conserve pe zi, nu cu 500.

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca