Muzeul Bunului Simt

În curând vom ajunge să vizităm Bunul Simț la Muzeu. La Muzeul Bunului Simț.

Mă uit pe Facebook și mă îngrozesc. Din ce în ce mai multe femei folosesc cuvinte vulgare,  ne povestesc cum încearcă fără succes să tragă blugii peste c… dar nu încap, pentru că s-au îngrășat și continuă avalanșa cuvintelor vulgare. Iar alte femei dau like, comentează, vulgaritatea devine o normă socială. Cuvinte precum c… și altele pe care nu doresc să le reproduc devin parte a vocabularului general acceptat pe Facebook, pentru ca nu mai deranjeaza pe nimeni. Sau nu? Aceleași femei, când vorbesc despre părinții lor schimbă total vocabularul, folosesc cu totul alte cuvinte. De ce? Din respect pentru părinții lor, cumva? Înseamnă că noi, cititorii lor, nu merităm respect.

Apoi tot respectivele femei se mira, se simt ultragiate și indignate atunci când diverși indivizi fără educație strigă cuvinte vulgare în urma lor pe stradă. Stimate “doamne”, ei strigă pentru ca asa i-ati invatat, i-ați făcut să creadă că astfel de cuvinte vă plac. Vă plac sau nu?

Atenție, pe Facebook, unde petrecem cea mai mare parte a timpului, se stabilesc normele uzuale de comunicare. Dacă începem să acceptăm limbajul vulgar în rețelele sociale, se va extinde și-n alte părți ale societății. Asta ne dorim? Iar Bunul Simț se va retrage la Muzeu. La Muzeul Bunului Simț.

Respectivele “doamne” au câte 5.000 de prieteni și mii de urmăritori. Deci asum că folosesc acest limbaj pentru că le aduce like-uri și comentarii. Așa că, întrebare: cât de ieftin te vinzi? Sau chiar așa ești tu și ne arăți tuturor?

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca