În continuarea Teoriei mele că ne vom căsători cu telefonul mobil, care nu va fi un telefon fizic, ci o aplicație dotată cu inteligență artificială și în continuarea unui principiu important din Web 3.0 conform căruia platformele vor deveni partenerii noștri, asistenți personali, cu caracteristici umanoide – Facebook, ca platforma Web 3.0 în devenire, trece la rândul său prin această transformare și devine un asistent personal, un partener de viață, cu caracteristici feminine. Facebook este o EA. Iată de ce:
- Principalele moduri de reacție pe Facebook sunt emoționale (toate butoanele reactive sunt bazate pe emoții – îmi place, ador etc). Postările care au succes sunt cele bazate pe emoții (găsiți o cercetare importantă pe acest subiect în ultima mea carte).
- Facebook, ca o extensie a Instagram-ului, este o platformă care privilegiază mult modul în care arăți. Este o platformă cochetă. Pe Facebook nu au succes postările economice, sociale, decât dacă sunt ambalate sub formă emoțională. Au în schimb un mare succes, postările în care te arăți – este o oglindă a sinelui care iubește aparențele. Felul în care te îmbraci, machiajul, cum arăți în costum de baie etc. Caracteristici în special, feminine. Oglindă-oglinjoară, cine-i cea mai frumoasă din țară? Oglinda e la genul feminin. Nu e un oglind 🙂
- Repartiția pe gen este relativ omogenă – numărul bărbaților care folosesc platforma este sensibil egal cu cel al femeilor. Dar femeile sunt prezente mai mult timp în rețea, decât bărbații. Sunt mult mai prezente, mult mai active, ceea ce feminizează platforma. Femeile transformă Facebook-ul într-o femeie.
- Facebook pune mult accent pe latura terapeutică a comunicării – asociată din nou cu feminitatea. Facebook îți ascultă problemele, vorbește cu tine, (îți dă citate care te reconfortează) – din nou atribute feminine. Feminitatea este asociată cu acest tip de comunicare – despre bărbați se spune foarte des că nu știu să se exprime, nu știu să comunice, nu prea vorbesc, nu își exprimă sentimentele etc. Facebook își exprimă sentimentele, poate chiar prea mult. Vorbește mult (atribut feminin sau masculin?), despică firul în patru prin comentarii, ocultează subiectele serioase, dar privilegiază picanteriile, micile bârfe, mondenul…Nu? 🙂 Dacă ar fi să ne imaginăm vremea când toți oamenii se uitau la televizor – cine schimba canalul de pe știri economice/sociale în căutarea unui film romantic, a unei drame? El sau ea?
- Facebook dă dependență. Da, ambele sexe dau dependență. Dar Facebook dă o dependență “suavă”. Nici nu-ți dai seama că ești dependent de platformă. Ca un parfum de femeie (din celebrul film) :). Nu e agresiv, nu e posesiv, dar TE ARE.
- VA URMA 🙂
P.S. Facebook a anunțat recent că dezvoltă propriul program de Inteligență Artificială. Cu care va dota această femeie, o va umaniza din ce în ce mai mult și…. 🙂
P.S. 2 Sub influența Facebook-ului, care este o Femeie și bărbații se feminizează. Ați observat cu siguranță asta 🙂
Copyright @2017
Aceasta este este un fragment dintr-o Teorie originală a lect. univ. dr. Horea Mihai Bădău și nu poate fi reprodusă integral sau parțial fără acordul autorului