Teorii Social Media enunțate de mine care s-au adeverit

Teorii Social Media: 1. Vom abandona alfabetul scris și vom comunica prin imagini. Teorie enunțată în 2010, validată la cel de-al XIV-lea Congres al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației (cel mai prestigios for științific francez în domeniu) și publicată la Editura Harmattan, Paris, în 2015.
Teoria a fost validată și prin practică: scriem din ce în ce mai puțin și comunicăm din ce în ce mai mult prin imagini, în rețelele sociale (au apărut Instagram, Snpachat, stickerele, gif-urile etc)

În 2013 anunțam că vom trece la comunicare video live în rețelele sociale și le ceream studenților să povestească întâmplări video, în loc să se pregătească pentru schimbarea obiceiurilor de comunicare. Care a avut loc în 2015 – Facebook a introdus live-ul.

În 2014 anunțam că vom comunica prin intermediul video-ului de tip storytelling (poveste – basm). În 2017 Facebook și Instagram au introdus Povestea video cu caractere ficționale. Povestea video = Videostorytelling

Teorii Social Media: 2. Ficțiunea înlocuiește realitatea în online. În 2014 anunțam că Ficțiunea va înlocui realitatea în online și vor apărea știrile false în domenii precum Social, Politic, Economie etc. Ceea ce preziceam în 2014, s-a întâmplat în 2017: acum toată lumea vorbește despre fake news. Teoria a fost publicată în primul Manual de Jurnalism Online, la Editura Tritonic, în 2015. Pagina de Facebook a manualului care conține primele două Teorii Social Media.

Ca urmare, am continuat cercetările pe această temă și am elaborat primul Cod Etic Social Media. 

Tot pe baza acestei Teorii, am anunțat, în 2014, că genul de succes în Social Media va fi storytellingul, o poveste pe structura basmului, în care persoanele devin personaje asemănătoare celor propuse de Vladimir Propp în cartea sa “Morfologia basmului”. În ultimii ani storytellingul a devenit cel mai bun ambalaj pentru ambalarea informației în rețelele sociale. Tot în 2014 anunțam, pe baza  primei mele Teorii, că storytellingul scris va fi urmat de storytellingul video (de basmul video cu caractere ficționale) și am făcut o mulțime de exerciții cu studenții mei în acest sens. În 2017 Facebook și Instagram au introdus Povestea video cu caractere ficționale. Povestea video = Videostorytelling, basm video cu caractere ficționale.

Tot pe baza acestei Teorii am realizat o cercetare privind personajele și structurile mitologice folosite de Victor Ponta și Klaus Iohannis în campanie pentru președinție. Cercetarea a fost publicată integral în prestigioasa revistă științifică Communication, Technologies et Développement editată de Universitatea Bordeaux-Montaigne și UNESCO, iar pasaje în limba română găsiți în primul Manual de Jurnalism Online.

Teorii Social Media: 3. Relatia inlocuieste Informatia. Conform aceste Teorii, este mai importanta, in retelele sociale, relatia pe care o ai cu producatorul informatiei decat valoarea în sine a informatiei. Valoarea relației (pozitivă sau negativă) se transfera asupra informatiei. Aceeași informație va fi receptată diferit în funcție de relația de simpatie/antipatie pe care o ai cu cel/cea care o publică. Teorie publicata in primul primul manual de Social Media, Tehnici de comunicare în Social Media, Editura Polirom, 2011. Se întămplă azi. Oamenii cred ceea ce scriu prietenii lor, mai exact persoanele pe care le admiră/simpatizează și nu cred ceea ce scriu persoanele care le sunt antipatice

Teorii Social Media: 4. Oamenii se vor transforma în animale în rețelele sociale. Este o Teorie nouă la care lucrez acum. Premisele le găsiți aici

Teorii Social Media: 5. Peste 10-15 ani ne vom căsători și vom face copii cu reprezentări situate la granița dintre virtual și real, cum sunt Pokemonii. Telefoanele mobile vor dispărea, iar asistenții personali, care le vor lua locul (personaje centrale în Web 3.0) vor ocupa în viața noastră un rol atât de important, încât nu vom mai putea trăi fără ei/ele. Dacă nu puteți rezista fără să vă uitați des pe telefonul mobil, ca să vedeți ce se mai întâmplă în rețelele sociale, înseamnă că Teoria mea se va adeveri (ca și celelalte). Telefonul mobil este precursorul acestui asistent personal care, începînd de la anul va avea reprezentări 3 D etc. Citiți aici. Ne vom căsători cu asistentul Pokemon vom face copii cu Pokemoni, într-o viață în care relația interumană va fi înlocuită de relația Om-Platformă. Anunțul făcut de Mark Zuckerberg acum 2 săptămâni este o primă confirmare a Teoriei mele. Creatorul Facebook a anunțat că strategia pe 10 a ani a Facebook se bazează pe două direcții: pe construirea unor personaje asemănătoare filtrelor de pe Snapchat, cu însușiri de Pokemon. Amintiți-vă isteria Pokemon: personaje virtuale care erau căutate în spații reale. Erau la granița real-virtual. Așa vor arăta partenerii noștri de viață. Și să știți că Pokemonii virtuali continuă să existe și au căpătat noi însușiri: comunică între ei. Comunicarea a fost un pas important pe scara evouției umanității. Este și pe scara evoluției acestor personaje.

 

 

3 Replies to “Teorii Social Media enunțate de mine care s-au adeverit”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *