Întâlnire cu Corina Băcanu la Facultatea de Jurnalism și Știintele Comunicării

Astăzi am invitat-o pe Corina Băcanu la facultate pentru a le vorbi studenților de la secțiile Comunicare și Relații Publice și Jurnalism despre tehnici eficiente de comunicare în Social Media, Personal Branding Online (cum să ajungi Influențator în rețelele sociale și multe alte subiecte interesante legate de comunicare online).

 

Am consemnat cele mai interesante idei:

Cine este Corina:

“Am încercat să mă privesc din exterior și cred că par o tipă cool, cu accente de intelectuală, cameleonică – pot să vorbesc în limbaj academic, așa cum pot să mă și cobor ca să înjur birjărește, în sistem de autobază, pe oricine mă jignește grosolan. Dar, cel mai important – sunt un om liber, nu mă asociez cu politicieni, cu branduri controversate sau cu persoane care nu-mi plac, scriu și răspund ce vreau, fără să dau socoteală nimănui. Iar părerile mele sunt întotdeauna clare”.

Despre stilul Corina Băcanu:

“În blogosferă nu prea existau femei care să nu vobească despre problemele personale, începând cu organizarea nunții și terminând cu becul care s-a ars, care sa nu se plângă, care să nu facă cunoscut audienței cum îi stă părul, practic “femeia rațională cu creierii la ea” era o nișă neacoperită. E plin de fashioniste, dar mai puțin de femei care au curaj să scrie cu nerv despre tabuuri sau despre subiecte sensibile de interes public.

“Stilul meu de a scrie seamănă cu prima gură de bere din viață– prima oară când am băut bere mi-a displăcut profund gustul, pentru că în copilărie suntem obisnuiți cu gustul dulce al prăjiturilor bunicii, preparatele gătite de mâna mamelor, legumele, fructele iar papilele noastre nu cunosc gustul amar – la prima gură, berea are un gust scârbos. Stilul meu sochează, amuză, iar oamenii se intorc ca sa devina alcoolici. Mizez foarte mult pe umor”

Despre succesul personal:

“Nu știu de ce am succes, nu mi-am făcut niciodată un plan sau o strategie în acest scop. Momentul când am realizat că am succes a fost atunci când am fost expusă la public shame-ului sau când am primit shareue Așa realizezi că ai succes, când vezi cine și cum te citește. Contul meu de FB nu este personal – a devenit un brand”.

Despre respectul față de cititori

“Nu postez nimicuri, de dragul de a posta, de exemplu: “azi am fost la magazine”, pentru că mă mă gândesc “cui îi pasă de asta”? De asemenea, nu mă laud, iar atunci când mi se intampla chestii cool, le spun cu respect față de oameni. Sunt moderată atunci când comunic ceva de care sunt mândră pentru că oamenii nu accepta ușor succesul altora (succesul altora ne doare). De aceea, felul in care spui ca ai avut succes e foarte important. Nu sunt arogantă – de multe ori mă autoironizez”.

Like-urile nu cumpără afecțiune

“Câteva reguli: nu vorbesc despre mine, pentru că pe nimeni nu interesează ce pun eu pe masă în bucătărie, ce fac eu azi, orice problema personală este motiv de indiferență. Like-urile nu cumpara afectiune, este o greșit să crezi asta. Așadar, nu vorbesc despre problemele mele, pentru ca nu intereseaza pe nimeni. Dacă se întâmplă să vorbesc despre mine, ori mi s-a intamplat ceva extraordinar, ori sunt subiect de discuție, ori am murit”.

Despre profesionalism în publicarea informației

“Ma informez foarte mult înainte de a scrie articolele – petrec o jumătate de oră, o oră, dimineața, să citesc. Twitterul este principala sursă de informare întrucât pot selecta clar ce-mi intra în feed, iar informația este mai bine structurată pe ce ma interesează. De obicei, încerc să mă informez din 3 surse – nu vă dați cu părerea despre subiecte în care alții sunt experți – vaccinuri, de exemplu”.

Despre ce și cum scrii

“Sfat: nu fiți limitați în subiecte si nu vă ancorați în idei puține și fixe. Eu scriu, de exemplu, despre politică, feminism, tipologii (pe care le-am studiat de-a lungul timpului). Și scriu la cald – mă uit pe Twitter și văd, de exemplu, că Dragnea vrea să grațieze pușcăriașii. Exact când văd, încep să scriu. Niciodata nu am scris articolele la rece. Inspirația vine când simți ceva, când te emoționează ceva. Scrieți la cald, pentru că atunci ies cel mai bine cuvinte. Dar editați la rece.

Nu există nișe profitabile decât dacă îti creezi o reputație și vii cu ceva nou pe masă, ca de exemplu: dacă ești blondă și scrii despre NASA și tehnologia nucleară, atunci nișa ta va fi profitabilă”.

“Creează expresii, glume, cuvinte, care să devină marca ta”

“Limbajul licentios trebuie să conțină idei – devine interesant când îți creezi propriile expresii, glume, cuvinte, care devin marca ta, cum a devenit pentru mine “Crapa-ti-ar capul portocaliu, Trumpe”. Înjurăturile trebuie să formeze metafore. Să înjuri pur si simplu. ca birjarul denotă lipsa de stil, de caracter al scriiturii, de plictiseaza. Să înjuri cu stil, metaforic, nu poate toată lumea”.

“Nimeni nu are dreptate 100%, nimeni nu greseste 100%”

“Nimeni de pe net nu are 100 % dreptate iar adevărul nu aparține nimănui. Nimeni nu va câștiga nicio mare bătălie pe net. Gândiți-vă mereu la asta când veți intra într-un conflict, de unde nu veți câștiga niciodată, pentru că nimeni nu deține adevărul 100%. Nimeni nu are dreptate 100%, nimeni nu greseste 100%”.

Despre bun simț în online

“Dacă greșiți, reveniți cu o postare în care să vă cereți scuze. Arătați-vă latura umană: greșesc, sunt om, nu dețin adevărul absolut, îți ceri scuze si postezi ceva autoironic. Daca nu faci asta, pierzi credibilitate. Iar în online credibilitatea e totul, deci nu vă asociați cu oameni sau cu branduri pe care comunitatea îi detestă și care produc pagube sociale. Este deasemeni importantă asocierea cu indivizi care știu sa scrie, care au principii sau valori, sau care sunt experti in domeniul lor. Există o grămadă de personaje cu scriitură interesantă pe Facebook, oameni care nu au neapărat blog. Foarte important: nu cumpărați fani”.

Despre hateri

“Dacă puteți să ignorați haterii, ignorați-i. Ignore-ul este cel mai dureros pentru un troll, iar internetul este nelimitat – va pleca cineva și va veni altcineva care va fi alături de voi. Nu dați block haterilor, nu faceți ca mine! 🙂 Haterii fac trafic. Sunt foarte multi oameni care ma urăsc, dar mult mai multi care mă plac și mă citesc.
Un alt aspect foarte important: nu judecați un om după un singur status sau articol.

Prețul meu

“Da, toți ne vindem pentru o sumă – daca acea sumă de bani acoperă salariul meu pe 100 de ani, e ok. Eu exist din ceea ce produce creierul meu și din reputația mea. Practic, suma trebuie să acopere tot ce câștig într-o viață și încă puțin. Nu am primit astfel de oferte si nici nu cred că o să primesc astfel de oferte”.

Despre scandal în online

“Nu este recomandabil. Se strânge repede lume în jurul tău, dar comunitatea care se formează în urma unui scandal nu este de calitate, nu este de durată… Acei oameni caută hoit, speră că o să-i distrezi cu mizerii.

Despre cărți

“Ca să fiu sinceră, nu prea mai citesc cărți – nu mai am timp, nu mai am răbdare, nu mai intră cărtile, nu mai intră filmele – tot ce depașește 2 ore mă irită pentru că sunt țintuită într-un scaun. Obișnuiesc să fac mai multe lucruri în același timp, prefer articolele si nuvelele, citesc mult de pe net.”

Cel mai mare proiect al meu

“Am ajutat o fata cu scleroza in placi. Statul îi dădea 39 de lei pe lună, iar ea refuza să ceară ajutor. Am convins-o că ajutorul e bun și mă bucur să o văd zâmbind”.

 

One Reply to “Întâlnire cu Corina Băcanu la Facultatea de Jurnalism și Știintele Comunicării”

  1. Pacat ca nu citeste carti si nu vizioneaza filme. Inveti atat de multe cititind si apoi impartasind cu altii. Si exista o gramada de filme din care te poti inspira…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *