Uber și democrația participativă

Web 2.0 a dat naștere unor noi sisteme structurate pe principiul sharring is caring propriu Web-ului social , iar Uber este unul dintre cele mai cunoscute. Uber, AirBnb anunță niște schimbări importante care vor afecta structura societății actuale mai exact vor schimba sistemul politic, dar si pe cel economic. Vom trece de la democrația reprezentativă, în care delegam responsabilitățile unor oameni care ne reprezentau în Parlament, Guvern etc, la democrația participativă totală (termenul democrație este impropriu pentru că dispare reprezentarea), în care fiecare va face ce știe, va împărți cu ceilalți cunoștințele sale, bunurile s.a.m.d. Exact pe sistemul Uber. Se va aplica și în economie. Eu stiu să fac ceva și voi face acel lucru, apoi tu vei face altceva, celălalt va continua și tot așa. Puterea si bunurile vor fi împărțite (sharring is caring), vor fi rezultatul unei acțiuni colective, sociale, relaționale. Coach surfing: călătorești  în toată lumea și împarți casa cu cei care te primesc. Uber: împarți mașina cu cel care ți-o oferă. Politică, administrație, guvernare: fiecare face ce știe, fiecare contribuie. Model participativ. S-a văzut la protestele din Piața Victoriei. Momentul scrutinului nu a fost nici important, nici decisiv: oamenii au cerut să ia parte la realizarea actului politic pe parcursul său. Iar imensele legături din rețelele sociale s-au transferat în stradă. Au transgresat. Vor transgresa din ce în ce mai mult. Monopolul puterii va dispărea. Va fi împărțit între oameni, într-o societate bazată pe relații, într-o societate în care distanțele dispar datorită Web 2.0, datorită rețelelor sociale. Când se strângeau oamenii în Piața Victoriei, cine venea cu ideea să se facă un tricolor, să se aprindă ecranele telefoanelor mobile? Nimeni și toată lumea. Cine este cel care te duce acasă cu Uber? Oricine are mașină și e înregistrat în rețea. Cine va rezolva o problemă administrativă? Cine se pricepe și e înregistrat în rețea.

Care rețea?

Societatea participativă va fi vegheată din umbră de giganți: Uber, Google etc..

Dacă ești de acord sau ai altă părere, scrie aici:

Horea Mihai Bădău este Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (titular al cursurilor de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 2 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+; Cercetător-principal la Laboratorul de cercetare Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon; Autor al primelor manuale de Social Media și de Jurnalism Online (Tehnici de comunicare în Social Media, Ed. Polirom, 2011 și Manual de Jurnalism Online, Ed. Tritonic, 2015); Autor al primei Teorii Social Media prezentată și validată la cel de-al XIV-lea Congres Științific al Societății Franceze în Științele Comunicării și Informației. Teoria a fost publicată, în urma Congresului, într-un volum editat de SFSIC la Editura Harmattan, Paris, 2015; Autor al primei Carte Etice a Rețelelor Sociale publicată în cea mai prestigioasă revistă științifică franceză, în Științele Comunicarii: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication; Jurnalist la Realitatea TV (editor si editor-coordonator), Radio France Internationale (realizator talk-show), Mediapro (Fondator și Redactor Șef la portalului Mediapro – www.apropo.ro); Fondator și președinte al Asociației Consumatorilor de Media care a militat timp de 10 ani pentru respectarea principiilor deontologice in presa romaneasca